Sökning: "dans"
Visar resultat 56 - 60 av 1168 uppsatser innehållade ordet dans.
56. Dans som kulturell-, expressiv- och träningsform i idrottsämnet : En kvalitativ innehållsanalys av läroplaner mellan 1962 och 2022
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Idrottsämnet i skolverksamheten innehåller mängder av olika aktiviteter. Bakgrunden till denna studie grundar sig i tidigare forskning som bekräftar att dansundervisningen kommer i skymundan för mer populära aktiviteter och bollspel. LÄS MER
57. La place des listes lexicales dans l’enseignement du vocabulaire en classe de FLE en Suède
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Language is an ideal tool that humans use to communicate with their fellow human beings. Thus, vocabulary plays a key role in learning French. Different methods are used in the classroom to accredit the teaching of foreign language vocabulary in middle school in Sweden. LÄS MER
58. Investigating fungicide resistance of Alternaria solani, a Solanaceae pathogen, on potato crops in south-eastern Sweden and its relationship with soil
Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Protection BiologySammanfattning : Alternaria solani is a worldwide present fungus that can cause a lot of damage such as early blight in potato crops. Potato can suffer a lot of yield losses because of this pathogen, and the main method used today to fight against it, is the application of fungicides. LÄS MER
59. Analyse du mal dans le roman Petit Pays de Gaël Faye
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This paper analyses Gaël Faye's novel, Petit Pays. The focus is on evil in the novel. The research question is how the author denounces the civil war in Rwanda. To do this, the narrative device of focalisation and Hannah Arendt's concept of the banality of evil is used. LÄS MER
60. L'influence de l'écrit sur l'oralisation en FLE. Une étude sur la morphologie verbale.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/FranskaSammanfattning : Dans l'enseignememnt du FLE en Suède, l'input écrit est majoritaire. L'étude tente d'analyser les influence que cet input peut avoir sur l'oralisation des apprenants suédois de FLE et notamment sur l'oralisation de la morphologie verbale... LÄS MER