Sökning: "danska konsumenter"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden danska konsumenter.
1. Parallellimport av läkemedel - Ompaketeringsundantaget och skyddet mot förfalskade läkemedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Within the EU, a regional exhaustion principle applies. This means that goods placed on the market by the trademark owner, or by someone with the consent of the trademark owner, can be freely distributed by anyone within the Union. This allows for parallel importation. LÄS MER
2. Non-financial factors that affect a company's total card transactionvolume
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The study aims to investigate which factors that could potentially affectthe yearly card transaction volume for smaller or medium sized businesses, inthis study entitled merchants, not listed on the stock exchange. Thesemerchants are characterized by a low number of employees, and in many casessmaller businesses without any noted ambition to grow in size. LÄS MER
3. Hur CSR- kommunikation bör utformas med hänsyn till attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Attitydskillnader mellan danska och svenska konsumenter gentemot miljöfrågor.Studera vilka delar av fallföretagets miljökommunikation som uppfattas som relevant för konsumenterna och hur väl de uppfattat fallföretagets miljöbudskap... LÄS MER
4. Fastighetsmäklarens roll som opartisk mellanman : en studie om tjänstekvalitet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utreda hur tjänstekvaliteten påverkas av fastighetsmäklarens roll som opartisk mellanman. Studien har genomförts med syfte att ge ett bidrag till debatten om huruvida fastighetsmäklarens opartiska roll påverkar den enskilde konsumenten. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ metod. LÄS MER
5. Danskar på distans : en studie om attityder och köpbeteende vid distanshandel.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det är numer ett allmänt känt fenomen att Internets betydelse i samhället som marknads- och handelsplats, kommunikationsplattform och informationskälla är oumbärlig. Internet som handelsplats är beroende av en rad faktorer så som konsumenternas köpbeteende på Internet, produktkarakteristika, marknadsföringstekniker på Internet samt upplevda fördelar och nackdelar av att e-handla. LÄS MER