Sökning: "data cafe"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden data cafe.
1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER
2. Rädslan att säga ifrån: en kvalitativ studie av caféanställdas upplevelser av psykologisk trygghet och välmående
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Psychological safety is defined by Edmondson (1999) as a behavior in which the employees feel comfortable speaking out, sharing new ideas and criticism, as well as taking new risks without the fear of retribution. We have identified two areas in which there are gaps of knowledge and further research is needed: the connection between psychological safety and the wellbeing of an individual as well as the lack of representation of the café industry. LÄS MER
3. Unité d'Habitation anpassat för ett nordiskt klimat : En studie i klimatanpassad arkitektur och energieffektiviseringar
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Detta examensarbete inom utbildningen Civilingenjör arkitektur inriktning husbyggnad vid Luleå tekniska universitet har fokuserat på att anpassa Le Corbusiers Unité d’Habitation till ett skandinaviskt klimat för att skapa en nära nollenergibyggnad, tänkt att placeras i Norrbotten. Unité d'Habitation är en multifunktionsbyggnad som innehåller element från den sovjetiska kollektivismen och Le Corbusiers idé var att designa en byggnad som innehöll en hel stads funktioner, såsom lägenheter, butiker, en restaurang, ett konstgalleri och ett bibliotek mm. LÄS MER
4. The influence of Café culture in Tourism : - A global study on Vietnam, Japan, Sweden and the Netherlands
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Drinking coffee is often part of everyday life and thus, also strongly linked to our travel experience as well as tourism as a broad phenomenon then. The goal was to demonstrate the importance of different café cultures for developing coffee tourism by determining how much café culture affects a visitor's experience. LÄS MER
5. Design suggestion for a Point of Sale system for the café industry
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An order at a café involves mainly the customer, the café worker, and the cash register. Today, cash registers use a system called a Point of Sale (POS) system that manages the registration of an order as well as the payment. Because of this it is crucial for the tradition of “fika” in Sweden. LÄS MER