Sökning: "datainsamling tillvägagångssätt"
Visar resultat 16 - 20 av 108 uppsatser innehållade orden datainsamling tillvägagångssätt.
16. En kvalitativ studie om mejerikooperativet Arlas upplevda legitimitet hos unga konsumenter med utgångspunkt i hållbarhetsrapporten från 2021
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att skapa förståelse för hur det miljömässiga innehållet i mejerikooperativet Arlas hållbarhetsrapport för 2021 påverkar unga konsumenters uppfattning om företaget med utgångspunkt i legitimitetsteorin. Metod: Studien utgår från en kvalitativ forskningsmetod där datainsamling har skett genom semistrukturerade intervjuer med tolv mejerikonsumenter. LÄS MER
17. Deep neural networks for food waste analysis and classification : Subtraction-based methods for the case of data scarcity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och systemSammanfattning : Machine learning generally requires large amounts of data, however data is often limited. On the whole the amount of data needed grows with the complexity of the problem to be solved. Utilising transfer learning, data augmentation and problem reduction, acceptable performance can be achieved with limited data for a multitude of tasks. LÄS MER
18. Applying persuasive design to increase engagement in sustainability-related projects : A case study of a climate change adaptation project’s website
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : A website’s foundation should be its usability and its user engagement. Designers can go further and persuade users. The design practice of persuasive design revolves around affecting people indirectly by changing attitudes or behaviors through product features or service characteristics. LÄS MER
19. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER
20. Kreativt arbetsklimat inom läraryrket : Lärare beskriver sina upplevelser i det vardagliga arbetet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares beskrivning av upplevelser kring vardagens arbetsklimat samt om lärarnas upplevelser kan kopplas till ett kreativt arbetsklimat. I studien tillämpades en kvalitativ metod och tre fokusgrupper användes för datainsamling. LÄS MER