Sökning: "dataspel"
Visar resultat 16 - 20 av 276 uppsatser innehållade ordet dataspel.
16. Lättklätt i spel : Spelares åsikter om lättklädda manliga och kvinnliga spelkaraktärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete handlar om lättklädda manliga och kvinnliga spelkaraktärer. Frågeställningarna som besvarades berör spelares grad av uppskattning av och intresseatt spela som sådana karaktärer i spel, samt vilka mekaniska och narrativa roller spelare kan se dem i. LÄS MER
17. Depth of field post-processing using neural networks
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTHSammanfattning : It is possible to create images from a computer model closely resembling those taken with a physical camera. To improve the photo-realism and perceived quality of a rendered image, it is often desireable to add realistic effects that do not appear in computer graphics due to the camera model. LÄS MER
18. Att vara eller inte vara - digitala medier och dataspel på fritidshemmet : En kvalitativ studie om fritidslärares förhållningssätt till digitala medier och dataspel på fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Fritidshemspedagogisk forskningSammanfattning : Digitala medier och dataspel utgör ett stort intresse bland barn och ungdomar. Studien har tagit reda på hur fritidslärare förhåller sig till användandet av digitala medier och dataspel som ett verktyg för socialt samspel och lärande i fritidsverksamheten. LÄS MER
19. Trafikbuller och vitt brus, hjälpmedel eller hinder? : Hur påverkar vitt brus respektive trafikbuller individers upplevda stressnivå i ett 3D pusselspel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Trafikbuller är ett ljud som generellt upplevs störande och kan orsaka stress. Trafikbuller och vitt brus kategoriseras båda som broadband noise, men tycks ha motsatta hälsoeffekter. Frågeställningen som undersökts i denna rapport är således hur trafikbuller kontra vitt brus påverkar individers stressnivå. LÄS MER
20. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER