Sökning: "dating internet"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden dating internet.

  1. 1. Det är inte du, det är jag: En socialantropologisk studie om ghosting inom dejtingvärlden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Paula Blanck; [2022]
    Nyckelord :Online dating; ghosting; social anthropology; anthropology of love; Tinder; consumption; simulation; unwritten rules; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis provides in-depth analysis of the phenomena ghosting within the online dating world. Ghosting has become a common option to exit a relationship. The phenomena have rapidly grown along with the development of the internet and technology. LÄS MER

  2. 2. It’s just a meme bro! : How memes in marketing communication affects brand personality

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Alban Krasniqi; Victor L. Palmstadius; [2021]
    Nyckelord :Brand personality; A New Measure of Brand Personality; secondary associations; memes; marketing communication;

    Sammanfattning : Internet memes have in recent years become a prevalent phenomenon which brands have now started to use in their marketing communication efforts. Previous brand personality research suggested that communication style can change a brand’s perceived personality from a consumer’s perspective. LÄS MER

  3. 3. Lika barn leka bäst : vegodejting som vägen till lycklig kärlek

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Mårtensson; [2019]
    Nyckelord :Nätdejting; vegodejting; niche dating; nischade dejtingsajter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I ett samhälle där fler skiljer sig och färre gifter om sig vänder sig fler till internet med förhoppningen att hitta sin nya kärlek. Tidigare studier som berör ämnet nätdejting diskuterar ofta mainstream-sajter och användarnas självpresentation. LÄS MER

  4. 4. Filling the Void: Investigating the Impact of The Digital Society on Generation Z’s Relationships

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joana Gama Filho; Melanie Hopkins; [2018]
    Nyckelord :Critical Studies; Consumer Culture Studies; Postmodernism; Internet; Love; Interpersonal Relationships; Social Media; Dating Apps; Tinder; Digital Society; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to contribute to the knowledge about Generation Z in the consumer society context, through a critical investigation of the possible negative impacts of the internalization of the consumerist mentality within the digital capitalist society. This is relevant since such internalization could interfere with the capacity of individuals to maintain long-term relations and influences their overall wellbeing through the stimulation of anxiety, loneliness, sense of inadequacy, and fleeting actions, among others. LÄS MER

  5. 5. Jag måste ju bete mig som en kille

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Emma Berghman; Siri Björkgren; [2018]
    Nyckelord :Genus; sociala medier; socialt arbete; ungdomar; våld i nära relation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa området våld i ungas nära relationer, med fokus på det digitala våldet, och därav bidra med kunskap till det sociala arbetet med unga. Detta gör vi genom att undersöka unga personers uppfattningar om våld i nära relation, genus och sociala medier. LÄS MER