Sökning: "dator."
Visar resultat 1 - 5 av 1331 uppsatser innehållade ordet dator..
1. Verktyg och metoder för att skapa variation vid implementering av ljud i interaktiv media
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Detta arbete har som mål att identifiera grundläggande verktyg och metoder för att skapa variation och undvika repetition i ljud vid implementering av ljud i interaktiv media såsom dator- och tvspel. För att kunna identifiera dessa verktyg och metoder är det viktigt att förstå bakgrundsproblematiken med störande och potentiellt immersionsbrytande spelelement dit repetitiva ljud kan räknas. LÄS MER
2. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER
3. Lärares uppfattning om olika skrivverktygs användning i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Den teoretiska ingången är sociokulturellt perspektiv på lärande där skrivverktyget är medierande i skrivprocessen. Skrivande är en viktig del av grundskoleutbildningen. Samtidigt som det är viktigt att eleverna följer den digitala utvecklingen är det inte utan betydelse att man fortsätter använda analoga verktyg. LÄS MER
4. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER
5. Multi-Parameter Modelling of Surface Electromyography Data
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Ytelektromyografi (sEMG) mäter skelettmuskelfunktionen genom att registrera muskelaktivitet från hudens yta. Tekniken kan användas för att diagnostisera neuromuskulära sjukdomar och som ett hjälpmedel vid rehabilitering, biomedicinsk forskning och för interaktion mellan människa och dator. LÄS MER