Sökning: "datorbaserad inlärning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden datorbaserad inlärning.
1. Matematikängslan - orsaker och implikationer för inlärning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Den här kunskapsöversikten syftar till att ta reda på vad som i dagsläget är känt om matematikängslan med fokus på några av de faktorer som riskerar att leda fram till den och hur prestation och resultat i ämnet kan påverkas av den. Även om det finns anledning att tro att matematikängslan hemsökt många generationer är den ett relativt nytt forskningsämne där många aspekter fortfarande är helt outforskade (Sorvo m. LÄS MER
2. Perceptuell inlärning av bedömning av bakbenshälta hos häst : en jämförande studie av två digitala inlärningsverktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det går att förbättra studenters förmåga att bedöma bakbenshältor hos hästar på video, med hjälp av två olika datorbaserade inlärningsverktyg som också jämfördes med avseende på deras effekt på perceptuell inlärning. En specialgjord träningsmodul för perceptuell inlärning av bedömning av bakbenshältor skapades på student-webbportalen Canvas. LÄS MER
3. Development of training material for a process analysis tool in the paper industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Paperboard is accessible for everyone, such as packaging for provisions or beauty products. Paperboard consists of several layers of pulp and has different types of qualities depending on the material’s area of use. LÄS MER
4. Datorstöd i matematikundervisningen : En forskningsöversikt av hur datorstöd i undervisningen påverkar elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna litteraturstudie undersöker hur datorbaserad inlärning påverkar lågpresterande elever i matematik. Syftet med denna studie är att göra en sammanställning av befintlig forskning, för att bidra med kunskap om hur datorbaserad inlärning kan förbättra förståelsen av matematik för elever med matematiska inlärningssvårigheter. LÄS MER
5. Minnesteknik – ett användbart verktyg vid inlärning?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : För att tillgodogöra sig fakta och omvandla den till kunskap så är det viktigt att vi kan minnas och komma ihåg det vi ser och hör. Precis som vi behöver bra program i vår dator för att hantera informationen, så kan vi få hjälp av minnesstrategier för att lättare kunna placera och plocka fram minnen. LÄS MER