Sökning: "datorbaserad undervisning"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden datorbaserad undervisning.

  1. 6. IKT och Pedagogik : En kvalitativ studie om datorbaserad undervisning och elevutveckling utifrån språklärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Yasar Fatma; [2013]
    Nyckelord :ICT; pedagogy; school; skills; development; language; computer;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to investigate the foremost teachers thinking of computers in teaching, how they work practically with computers as a tool, and if it is reflected in the students' school performance. To carry out this study, I used qualitative interviews as a method and I have interviewed four teachers where two works at the high school and two in upper secondary school. LÄS MER

  2. 7. Disruptive Innovation Som Nyckel Till Framtidens Lärande

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Håkan Lundell; [2012]
    Nyckelord :Disruptive; innovation; Affärsmodell; Universitetssystem; Design-driven innovation; Datorbaserat lärande; Skräddarsydda utbildningar;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar teorin om disruption samt hur högskolan kan med hjälp av denna teori skapa nya utbildningar som är mera meningsfulla för studenterna. Fokus ligger på hur världen runt omkring högskolan förändras vilket gör att högskolan behöver förändras för att kunna erbjuda utbildningar som är relevanta för studenter i framtiden. LÄS MER

  3. 8. Världen i klassrummet Ett projekt med fokus på lust att lära

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Camilla Svensson; [2009]
    Nyckelord :datorbaserat lärande; takprojektor; digitalt projekt; ikt;

    Sammanfattning : Världen i klassrummet är ett relativt nystartat projekt som pågår just nu i min kommun som jag blev väldigt nyfiken på att få veta mer om. De pedagoger som deltar i projektet får installerat en takprojektor i sina klassrum för att kunna arbeta med strömmande media, internet och datorbaserat lärande i helklass. LÄS MER

  4. 9. Hur tränas och kompenseras elevernas läs- och skrivsvårigheter? : Tre specialpedagoger och två speciallärare tar datorn till hjälp

    Kandidat-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Thorling; Anne-Marie Cederberg; [2009]
    Nyckelord :kompensatoriska hjälpmedel alternativa verktyg läs- och skrivsvårigheter dyslexi datorstödd undervisning;

    Sammanfattning : Hur säger specialpedagoger/speciallärare att de anpassar datorbaserad träning och kompensation för elever i läs- och skrivsvårigheter? Uppfattar specialpedagoger/speciallärare att elevernas motivation för skolarbetet påverkas? Anser de att eleven ser sina framsteg och måluppfyllelser på ett tydligt sätt? Visar studien att specialpedagoger/speciallärare anser att eleverna ska träna mer på det de inte kan? Eller väljer de istället att kompensera för svårigheterna och visar på alternativa vägar för att eleverna ska ha möjlighet att inkluderas i den ordinarie undervisningen? Genom kvalitativa intervjuer med tre specialpedagoger och två speciallärare har denna studie undersökt hur de individanpassar datorbaserat arbete för elever i läs- och skrivsvårigheter. Undersökningen är inriktad på specialpedagoger/speciallärare som arbetar praktiskt nära elever i skolår 1-6. LÄS MER

  5. 10. Datorbaserade matematiklaborationer - en alternativ undervisningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Nicklas Lundgren; [2007]
    Nyckelord :datorbaserad undervisning; kreativ undervisning; laborativ undervisning; matematik; situerat lärande; teknologiska hjälpmedel;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att konstruera och beskriva en generell, laborativ undervisningsmetod i matematik, i avseendet att underlätta elevers lärande. Fokus för denna metod ligger på att använda teknologiska hjälpmedel, som finns i elevernas vardag. Metoden innebär att matematiskt analysera filmklipp, som eleverna själva får producera. LÄS MER