Sökning: "datorbaserat lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden datorbaserat lärande.
1. Datorbaserat lärande i den kommersiella luftfarten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/TrafikflyghögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. Virtual Reality som komplement i röntgensjuksköterskeutbildningen : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Inledning: Att utbilda röntgensjuksköterskestudenter att ta bilder med i första hand konventionell röntgen har alltid varit svårt då man har varit hänvisad till fantomer eller rollspel på grund av strålningen. Med utvecklingen av VR uppkommer dock frågan om det kan bidra som komplement till utbildningen. LÄS MER
3. En-till-En En undersökning om lärare och elevers uppfattningar kring datorbaserat lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna studie ville jag ta reda på hur datorn som pedagogiskt verktyg kan förändra eller förbättra undervisningen. Skulle datorn kunna vara ett kreativt redskap som gör att undervisningen blir effektivare och roligare eller är den ett distraktionsmoment? Vad anser pedagogerna och eleverna om datorernas effekt i undervisningsmiljöerna? För att få svar på dessa frågor valde jag både en kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER
4. Hjärt-lungräddningsutbildning i årskurs 7. Instruktörsledd eller filmbaserad, vilken pedagogisk metod är effektivast?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syfte: var att undersöka vilken pedagogisk metod, instruktörsledd eller filmbaserad med facilitator som ger bäst kunskap såväl kortsiktigt som långsiktigt vid hjärt-lungräddningsutbildning (HLR) i årskurs sju. Syftet var även att undersöka elevers motivation till att ingripa i en akut hjärtstoppssituation. LÄS MER
5. Disruptive Innovation Som Nyckel Till Framtidens Lärande
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie behandlar teorin om disruption samt hur högskolan kan med hjälp av denna teori skapa nya utbildningar som är mera meningsfulla för studenterna. Fokus ligger på hur världen runt omkring högskolan förändras vilket gör att högskolan behöver förändras för att kunna erbjuda utbildningar som är relevanta för studenter i framtiden. LÄS MER