Sökning: "datorer i språkundervisningen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden datorer i språkundervisningen.

  1. 1. ”Jag vet de är gamla, de fungerar långsamt men det är bättre än ingenting” : Fenomenografisk studie om digital teknik i svenska för invandrare nivå D

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Masus; [2019]
    Nyckelord :digital teknik; digital kompetens; den digitala klyftan; design för lärande; fenomenografi; tematisk analys; svenska för invandrare; SFI; kurs D;

    Sammanfattning : Forskning inom den kommunala vuxenutbildningen i svenska för invandrare (SFI) är småskalig. På de senaste åren har behovet av SFI-undervisning och kompetenta lärare ökat. Utbildningen ska förbereda eleverna att delta i samhället och en av de viktigaste kompetenserna är den digitala kompetensen. LÄS MER

  2. 2. Datorn - vän eller fiende? : En jämförande studie mellan elevers datoranvändning utanför skoltid och betyg i engelska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Catrin Järnberg; Angelica Öhrn; [2007]
    Nyckelord :Datoranvändning; Språkutveckling; Engelska; Betyg; Kön;

    Sammanfattning : Barn och ungdomar ägnar idag en betydande del av sin fritid till datoranvändning. I denna uppsats har vi valt att undersöka datoranvändningens eventuella effekter på ungdomarnas betyg i språk. Uppsatsens syfte är att undersöka om man kan se samband mellan, dvs. LÄS MER

  3. 3. Datorer i språkundervisningen i engelska : En jämförelse mellan teori och verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Jimmy Fogelqvist; [2006]
    Nyckelord :Datorer; Engelska; Inlärningsteorier; IKT;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this paper is to compare existing theories and policies on CALL (Computer Assisted Language Learning) with the actual situation among practising teachers of ESL (English as a Second Language) of secondary schools in Sweden. The evaluation focuses on the differences between theories and reality, and discusses why, if any, the differences exist. LÄS MER