Sökning: "datorerna"
Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade ordet datorerna.
1. Vilka attityder till handskrift finns i en lärargrupp? : Intervjuer av lärare i mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Elever i dagens skola skriver allt mindre för hand i takt med att de digitala verktygen sedan 1980-talet gjorde sitt intåg och meningarna går isär om hur detta påverkar elevernas utveckling. En del menar att skrivandet kräver visuella och taktila stimuli som sker i kontakt med penna och papper för få den bästa läs- och skrivutvecklingen. LÄS MER
2. Comparative Study Between a Quantum Walk with a Hadamard Coin and a Classical Random Walk
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A comparative study of the classical random walk and a quantum random walk with the Hadamard coin. The overarching algorithm for a random walk is the same in either the classical or quantum case, but how they are implemented differ. By utilizing the properties of quantum computing the results produced from the two algorithms also differ. LÄS MER
3. Hur digitala verktyg påverkar studenters motivation till att lära sig matematik
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har gått fort framåt det senaste århundradet och nu använder vi datorer nästan hela tiden för att förenkla våra liv. Som ingenjörsstudenter lär vi oss matematik bland annat för att kunna fortsätta utvecklandet av datorerna men själva matematikundervisningen har knappt förändrats det senaste århundradet. LÄS MER
4. Digitala verktyg i gymnasiesärskolan : En studie av fem lärares uppfattningar och användande av digitala verktyg i gymnasiesärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Syftet är att beskriva hur lärarna använder de digitala verktyg i gymnasiesärskolan och hur användandet upplevs av lärarna. Studien syftar till att svara på följande frågor:I vilka sammanhang berättar lärarna att de använder digitala verktyg i sin undervisning och vilket lärande blir möjligt? Vilka pedagogiska utmaningar i undervisningen med digitala verktyg i skolan blir synliga enligt lärarna samt hur upplever lärarna användningen i förhållande till sin egen kompetens?Analysen skedde i flera steg. LÄS MER
5. A numerical implementation of the chirality-flow formalism
Master-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation; Lunds universitet/Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisationSammanfattning : The chirality-flow formalism has proven to make amplitude calculations in the Standard Model analytically simple in comparison to previously established formalisms. To test the viability of the chirality-flow formalism for numerical implementations, a Chiral Automized Flow Extension (CAFE) for MadGraph5_aMC@NLO has been developed to compare amplitude evaluation time scaling between the two. LÄS MER