Sökning: "datorns användning"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden datorns användning.
11. Datorn på fritidshemmet : Elevers och fritidspedagogers uppfattningar om datorns användning på fritidshemmet
M1-uppsats, FritidshemSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevers och fritidspedagogers uppfattningar om datorn och användningen av den på fritidshemmet. En kvalitativ metod med en induktiv ansats har använts i studien. För att få svar på frågeställningarna genomfördes intervjuer med fritidspedagoger och elever i fritidsverksamheten. LÄS MER
12. Samma lektion som innan fast med mer Facebook
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Datorn är ett av skolans viktigaste verktyg – både idag och i framtiden och inte minst i engelskundervisningen. Detta examensarbete syftar dels till att undersöka huruvida eleverna ser någon skillnad i undervisningen när de nu har tillgång till en personlig dator jämfört med tidigare och dels till att undersöka och belysa hur lärare respektive elever resonerar kring datorns användning och betydelse i engelskundervisningen på en gymnasieskola. LÄS MER
13. Användning av datorns grafikkort för beräkningar med användning av OpenCL (Open Computing Language)
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : SAAB Security and defense solutions i Järfälla har ett system som används av militären för övervakning av flygplan. Systemet visar på en datorskärm en karta över Europa där flygplanen visas med markeringar från data som samlats in av radars. Då data samlas in med en låg frekvens visas ytterligare en markering som kallas målspår. LÄS MER
14. Lärares syn på datoranvändning i klassrummet i de tidiga skolåren
C-uppsats,Sammanfattning : InledningVårt samhälle förändras ständigt och denna förändring sker även inom skolans väggar. En av våra störstaförändringar är informationsteknikens utveckling och datorns intåg i vår vardag likväl som i vår utbildning. LÄS MER
15. Handdatorn. Hjälper den elever med utvecklingsstörning och talsvårigheter att kommunicera bättre?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka om handdatorer utgör en möjlighet att utvidga kommunikationsmöjligheterna för elever med utvecklingsstörning samt talsvårigheter och i jämförelse med elvernas användning kommunikationskarta och teckenkommunikation. Tanken var också att kunna förbättra innehållet i handdatorn för att anpassa det till elevernas behov. LÄS MER