Sökning: "datorns förändring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden datorns förändring.

  1. 1. Datoranvändning i skolan – ur lärarnas synvinkel

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emil Johansson; David Häll; [2014]
    Nyckelord :IKT; undervisning; lärare; digital kompetens;

    Sammanfattning : SammanfattningStudien är inriktad på datoranvändningen i skolan och hur undervisningen förändrats från lärarnas perspektiv.Syftet är även att undersöka lärarnas inställning till datoranvändningen och hur de ser på sin kompentens inomIKT. LÄS MER

  2. 2. Datorn som förändringsredskap i skolan - Tankegångar inför upptaktsfasen av 1:1 satsning

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Markus Mattsson; Robert Tilschner; [2012-02-03]
    Nyckelord :Skola; dator; laptop; undervisning; förändring; 1:1; varsin; redskap; tankar; upptakt;

    Sammanfattning : Satsningarna på varsin dator till varje elev i skolan har de senaste åren med ett tämligen stort tempo vuxit fram och bildat en grogrund mot ett förändrat lärande. Syftet med denna uppsats har därför varit att utifrån upptaktsfasen av en sådan varsin-satsning undersöka skolledning och lärares tankegångar samt förväntningar därom. LÄS MER

  3. 3. Poängen med en-till-en? : Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen

    Magister-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Lars Johannesson; [2011]
    Nyckelord :en-till-en; dator; förändring; lärprocess; undervisning; fenomenologi; fenomenografi;

    Sammanfattning : HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCH KOMMUNIKATION (HLK) Högskolan i Jönköping D-uppsats Vårterminen 2011 SAMMANFATTNING Lars Johannesson Poängen med en-till-en? Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen. Antal sidor: 40 En trend i skolans teknikutveckling är en-till-en, vilket innebär att varje elev får en egen bärbar dator att dis-ponera för skolarbete. LÄS MER

  4. 4. Den elektroniska litteraturen – läsarens nya scen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Litteraturvetenskap

    Författare :Anna Thörnell; [2010]
    Nyckelord :elektronisk litteratur; digital litteratur; läsande; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I denna uppsats definieras läsarens scen i förhållande till det elektrolitterära verkets olika dimensioner. Analysens utgångspunkt är läsarens scen i relation till det tryckta verkets dimensioner, så som de inledningsvis identifieras hos tre teoretiker som visar sig vara kompatibla i detta avseende: Roman Ingarden, Roland Barthes och Peter Kivy. LÄS MER

  5. 5. Lärares syn på datoranvändning i klassrummet i de tidiga skolåren

    C-uppsats,

    Författare :Sofia Eichborn; [2010]
    Nyckelord :lärares syn; datoranvändning; informations- och ko;

    Sammanfattning : InledningVårt samhälle förändras ständigt och denna förändring sker även inom skolans väggar. En av våra störstaförändringar är informationsteknikens utveckling och datorns intåg i vår vardag likväl som i vår utbildning. LÄS MER