Sökning: "datorspel Algoritmer"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden datorspel Algoritmer.
1. Representing video game style with procedurally generated content : How wave function collapse can be used to represent style in video games
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As the video gaming industry continues to grow, developers face increasing pressure to produce innovative content swiftly and cost-effectively. Procedural Content Generation (PCG), the use of algorithms to automate content creation, offers a solution to this problem. LÄS MER
2. ALGORITMERS INVERKAN PÅ PRESTANDA : En jämförande analys av algoritmer för synfält i flockbeteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta arbete jämförs prestanda mellan olika implementationer av algoritmer som utför samma uppgift. Som sammanhang för algoritmerna har flockbeteende inom datorspel använts. En anledning till att använda flockbeteende i datorspel och film är att öka realismen i det som presenteras på bildskärmen. LÄS MER
3. Depth of field post-processing using neural networks
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTHSammanfattning : It is possible to create images from a computer model closely resembling those taken with a physical camera. To improve the photo-realism and perceived quality of a rendered image, it is often desireable to add realistic effects that do not appear in computer graphics due to the camera model. LÄS MER
4. Procedurell generering och mänskligt skapande : En designstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Procedurell generering är en teknik där algoritmer används för att generera mönster av data. Denna teknik är en växande trend inom datorspel och fler företag väljer att integrera procedurell generering i deras spel. LÄS MER
5. Bred kollisionsdetektering för spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Bredkollisionsdetektionsalgoritmer är oftast specialiserade så de endast fungerar optimalt i specifika scenarier. Arbetsbelastningsanpassande algoritmer skulle möjligen vara effektiva i flera olika scenarier, likt de som kan uppstå i datorspel. LÄS MER