Sökning: "datorspel barn"

Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser innehållade orden datorspel barn.

  1. 6. TV- och datorspel i engelskundervisningen : En studie om användning av Minecraft som stimuleringsverktyg för nyanlända elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Gilliam Nsumbu; Tony Klaesson; [2019]
    Nyckelord :TV- och datorspel; Digitala verktyg; datorspel; Minecraft; motivation; nyanlända; genus; engelska; grundskola; årskurs 4–6.;

    Sammanfattning : Vårt arbete handlar om hur mellanstadielärare kan använda TV- och datorspel i engelskundervisning för att öka elevernas intresse. När en del nyanlända elever kommer till Sverige måste de lära sig svenska och engelska samtidigt, vilket kan kännas som en stor belastning för dem. LÄS MER

  2. 7. Loot boxes - ett nöje för barn eller ett maskerat lotteri?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Jesper Carlsson; [2019]
    Nyckelord :Civilrätt; Komparativ rätt; Socialrätt; loot boxes; marknadsföringslagen; spellagen; marknadsföring mot barn; datorspel; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay examines the new swedish gambling law (2018:1138) and its application on loot boxes within videogames. The purpose of the essay is to examine to what degree the swedish laws gives an effective consumer protection. LÄS MER

  3. 8. Könsskillnader i ljuddesign i datorspel för barn : Finns det skillnader i ljuddesign i kartracing spel för flickor och pojkar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victor Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Kartracingspel; genus; ljudeffekter; barn; ljuddesign;

    Sammanfattning : Undersökningen som genomförts har för avsikt att se om det finns skillnader i ljuddesigntill kartracingspel som marknadsmässigt vänder sig till pojkar respektive flickor. Fem olikaljud från två spel, Ben 10: Galactic racing (D3 Publisher 2011) och Hello Kitty and Sanriofriends 3D racing (Majesco Entertainment 2014), har tagits ut ur liknande spelsituationeroch blivit artefakterna till detta arbete. LÄS MER

  4. 9. Pojkars läsning i årskurs 6 – En kvalitativ studie om pojkars läsintresse.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Helena Nordfeldt; [2018-08-07]
    Nyckelord :Pojkar; läslust; läsintresse; datorspel;

    Sammanfattning : enna kvalitativa intervjustudies syfte har varit att undersöka pojkars relation till läsning för att så småningom underlätta framtida frambringande av läslust hos pojkar. Detta eftersom att barn och ungdomar läser allt mindre och detta sker främst bland gruppen pojkar. LÄS MER

  5. 10. Datorspel: Ett omedvetet lärande : Datorspelandets påverkan på engelska ordförrådet hos andraspråksinlärare.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Noa Johannesson; Adam Jonsson; [2018]
    Nyckelord :Datorspel; vokabulär; andraspråksinlärare; andraspråk; engelska; mmorpg;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån existerande forskning undersöka på vilka sätt datorspel som inte är utformade i undervisningssyfte påverkar elevers vokabulär i engelska samt vilka aspekter från datorspel vi kan använda oss av i engelskklassrummet. Det finns många studier som menar att datorspel gynnar barn och ungdomars utveckling av engelskt vokabulär och språkinlärning i allmänhet. LÄS MER