Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Aktieavkastning vid produktlansering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilken effekt förannonserade produktlanseringar har på företagsvärderingar inom datorspelsbranschen. Genom att utföra en eventstudie på produktlanseringar observeras marknadens kortsiktiga reaktioner. Urvalet består av spellanseringar av noterade datorspelsutvecklande bolag under tidsperioden 2010–2018. LÄS MER
2. Immateriella tillgångar : En studie om kreditansökan av företag med en stor andel immateriella tillgångar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Att driva ett företag innebär att investera pengar i en framtid som är osäker men som förhoppningsvis kommer att ge en vinst. Företag behöver kapital för att kunna investera i bland annat marknadsföring, lager, forskning, utveckling och utbildning av personal. LÄS MER
3. Igenkänning av ljudalstrande objekt : Med en applikation på modal syntes
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Projektet undersökte hur väl människor kan identifiera objekten bakom inspelade impaktljud i jämförelse med modalt syntetiserade sådana. Undersökningen är rotad i forskning kring fysisk modellering av ljud, men även i estetiska och politiska frågor som berörts av andra forskare inom det akademiska och nyckelpersoner i datorspelsbranschen. LÄS MER
4. Spelprogrammering : Ett steg in i spelutvecklingsbranschen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Datorspelsbranschen är en enorm och ständigt växande bransch med väldigt många utvecklingsområden. För en programmerare kan det därför vara väldigt svårt att komma in och veta vilka delar som man behöver ha kunskap om. LÄS MER
5. Visuell gestaltning av kvinnligspelkaraktär : En omdesign av en kvinnlig datorspelskaraktär med fokus på sexuell neutralitet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Datorspelsbranschen är under ständig utveckling och har på senare år visat sig ha en nästan jämn representation av manliga och kvinnliga spelare. Något som inte följt med denna utveckling är utformningen av kvinnliga karaktärer där de ofta är underrepresenterade mot andelen män och ofta översexualiserade. LÄS MER