Sökning: "de gör inte alltid som man säger"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden de gör inte alltid som man säger.

  1. 1. Elever måste få göra fel för att göra rätt : Hur korrigerar lärare uttalsvariationer i engelsk språkinlärning i årskurs 4 - 6?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :JENNY PETTERSSON; [2021]
    Nyckelord :correction; error; feedback; mistake; pronunciation;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vad den senaste forskningen säger om lärares korrigering av uttal hos elever i engelskundervisningen. Detta är viktigt då eleverna behöver ett funktionellt tal för att göra sig förstådda på målspråket och vissa uttalsfel kan försvåra begripligheten. LÄS MER

  2. 2. Strategiimplementering : -hinder och framgångsfaktorer för en lyckad implementering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ann-Charlotte Ramström; [2020]
    Nyckelord :strategiimplementering; hinder; framgångsfaktorer; strategisk medvetenhet; ledarskap; kommunikation; strategy as practice;

    Sammanfattning : Strategier är viktiga för företag i dag. Det är viktigt i en föränderlig värld där omvärldsfaktorer förändras och där det är viktigt att ett förtag har kompetens att analysera och utforma aktiviteter att faktiskt ta sig dit de har tänkt. LÄS MER

  3. 3. Islamofobi och antisemitism i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amar Kadribegovic; Alex Sahlvall; [2020]
    Nyckelord :Islamofobi; Motverka islamofobi; Religion och lärande; Islam i undervisningen; Islamophobia; Islamophobia classroom; Islamophobia school; Antisemitism; Antisemitism classroom; Antisemitism school;

    Sammanfattning : Detta är en kunskapsöversikt vars syfte är att sammanställa vilken forskning det finns om hur lärare i grundskolan kan motverka islamofobi och antisemitism i klassrummet. Vår frågeställning är följande: Vad säger forskningen om vilka didaktiska och metodiska verktyg det finns för att motverka islamofobi för en religionslärare i skolan? Vad säger forskningen om vilka didaktiska och metodiska verktyg det finns för att motverka antisemitism för en religionslärare i skolan? Vår metod var att använda oss av databaser som Libsearch och ERIC via EBSCO för att hitta relevanta texter som vi kunnat använda i arbetet via våra nyckelord. LÄS MER

  4. 4. Organisation och kvalitetsstyrning hos små och medelstora företag - en fallstudie.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Kvalitetsutveckling; små och medelstora företag; TQM; SME.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om organisation och kvalitetsstyrning i mindre och medelstora företag. Syftet är att bidra med ökad förståelse för användning av kvalitetsstyrning i små och medelstora tillverkande företag. Undersökningen gjordes som en fallstudie där två företag studerades. LÄS MER

  5. 5. ”Det är ju nolltolerans mot kränkningar alltså, det finns ju inget annat!” : En studie om hur förskollärare arbetar för att förebygga och hantera kränkande behandling mellan barn i fri lek.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ellen Skog; [2018]
    Nyckelord :Kränkningar; Uteslutningar; Makt; Likabehandling;

    Sammanfattning : Inledning Slag, ord, uteslutningar, att retas klassas allt som kränkande behandling. Kränkningarna sker ofta när en vuxen inte är närvarande och kan höra eller se vad barnen gör och säger till varandra. LÄS MER