Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Arbetet med de osynliga barnen : En kvalitativ studie kring arbetet med barn som har minst en psykiskt sjuk förälder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The purpose of this essay was to investigate social workers' work with children who have mentally ill parents in order to gain a better understanding of their work and how it affects the children. Mental illness is today a growing public health problem. The proportion of Sweden's population suffering from some form of mental illness is increasing. LÄS MER
2. All rörelse som sker på förskolan är viktig : En kvalitativ studie om hur användningen av artefakten lärplatta i samband med specifika undervisningstillfällen kan påverka barns rörelse inomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna studie utgår från syftet och frågeställningar kring att synliggöra hur användandet av artefakten lärplatta i samband med specifika undervisningstillfällen påverkar barns rörelser inomhus. Studien har utgått från en kvalitativ forskning i form av rörelseundervisningstillfällen som planerats med en lärplatta tillsammans med sex barn på en förskola i Norrbotten. LÄS MER
3. Att synliggöra de osynliga barnen : En kvalitativ intervjustudie om kommunanställdas upplevelser och erfarenheter av arbete med barn som anhöriga
Magister-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : A lot of children grow up in families with a parent suffering from mental or physical illness, a substance abuse or with a diseased parent. Being a next of kin can result in various health risks, struggles in school and in social life. This study aims to examine professionals’ experiences of working with children as next of kin. LÄS MER
4. De osynliga barnen : Om den svenska statens skyldigheter gentemot de svenska barnen i nordöstra Syrien
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Att integrera inom förskolansinstitutionella gränser : En studie om makt, motstånd och delaktighet i samlingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstract Vårt syfte med föreliggande studie är att undersöka hur makt, motstånd och delaktighet kommer till uttryck i relationen mellan barnet och pedagogen i samband med samlingen. Vi har valt att studera dessa olika perspektiv utifrån en samling eftersom det är en aktivitet som fångat vårt gemensamma intresse. LÄS MER