Sökning: "debattartikel om internet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden debattartikel om internet.

  1. 1. Nätläkare i vården

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Camilla Flack; Markus Engstrand; [2017]
    Nyckelord :Nätläkare; primärvården; Min doktor; Kry; utomlänsavtal; sjukvård; e-hälsa; digitalisering;

    Sammanfattning : En av hälso- och sjukvårdsorganisationens största utmaningar är bristen på tillgänglighet (regeringen.se). Som en del av en lösning på problemet har nya digitala vårdappar som erbjuder läkarkontakt via chatt, samtal eller videolänk lanserats på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Islamofobiska åsikter i skolan : Didaktiska reflektioner över bemötande av elevers islamofobiska åsikter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Susanne Elfving; [2010]
    Nyckelord :Islam; muslimer; islamofobi; islamofobiska åsikter; Sverigedemokraterna; religionsdidaktik; motargument;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att söka fram vanligt förekommande islamofobiska åsikter och motargument och undersöka om motargumenten kan vara användbara ur ett didaktiskt perspektiv. Jag har valt att använda textanalys som metod. LÄS MER

  3. 3. Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal : En kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallberg; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; politik; valkampanj; digital demokrati; offentligt och privat;

    Sammanfattning : Titel: Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal – en kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort Författare: Anna Hallberg Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Datum: 2010-06-01 Syfte: Att undersöka hur svenska partier planerar att använda sig av sociala medier i valkampanjen 2010 och vilka de vill nå med dessa. Vidare syftar studien till att klargöra hur de svenska partierna ser på sociala medier, hur stor del av det totala kampanjandet de upptar samt hur svenska partier anser att sociala medier påverkar den politiska kommunikationen. LÄS MER