Sökning: "decision style"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden decision style.

  1. 1. Faktorer under ledares uppväxt som påverkar deras förhållande som ledare

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Bertil Engelbert; [2023-12-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning. En ledares egenskaper grundläggs i tidigare erfarenheter, men vi vet mycket lite om hur egenskaper uppstår. I denna uppsats studerades några faktorer ur familjemiljön (anknytningskategori, föräldrarnas stöd/föredömen och syskonskaran) som antas ha påverkat en ledares uppväxt. LÄS MER

  2. 2. Concordance and the risk of military intervention in post-military states : A comparative case study of Indonesia and Myanmar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elvira Svenheim Paldanius; [2023]
    Nyckelord :civil-military relations; military coup; civilian control; concordance theory; Southeast Asia; Myanmar; Indonesia;

    Sammanfattning : The 2021 military coup in Myanmar is part of a much bigger trend towards democratic regression in Southeast Asia where military influence has played an important role. Previous research on the SEA region suggests that the citizenry has been overlooked in understanding how civil-military relations have been shaped. Rebecca L. LÄS MER

  3. 3. Culture and Transnationalism: Exploring the Effects of Perceived Cultural Difference on Business Operations Between Dutch and Japanese Professionals

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Olivier Duineveld; [2023]
    Nyckelord :Transnationalism; cultural challenges; othering; sensemaking; schemata; identity; Japan; The Netherlands; Business and Management; Social Sciences;

    Sammanfattning : The trend towards greater globalisation brings the matter of cultural identity to the foreground. Transnational corporations or business networks are culturally diverse places where cultural othering – simply put, the assumption that someone is fundamentally different from you based on the cultural identity projected on- or associated with them – can significantly impact operations across the hierarchy. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  5. 5. Empowering Performance: Unveiling the Tapestry of Cultural Diversity in Business : A qualitative understanding of multicultural team management

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Albin Eklöf; Kha Haniya; [2023]
    Nyckelord :Cultural diversity; multicultural team s ; awareness; communication; decision making; trust; creativity; cross-cultural team; cultural disputes.;

    Sammanfattning : Cultural diversity has shown to play a tremendous impact on influencing the teams performance in an international business. Shared beliefs, values and systems of conducting work-related tasks originating from cultural differences significantly enhances the abilities for the team to perform on a higher note. LÄS MER