Sökning: "decision-making"
Visar resultat 16 - 20 av 6220 uppsatser innehållade ordet decision-making.
16. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER
17. Utomhuspedagogik i matematematämnet med fokus på de tidigare åren i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : The Swedish Curriculum (Läroplanen för grundskolan, förskoleklass och fritidshemmet [Lgr22], 2022) emphasizes that skills in mathematics provide people with the conditions to make informed decisions in everyday life and increase the opportunities to participate in decision-making processes in society. At the same time as today's society has a pronounced need for mathematical knowledge, international studies show a deteriorating result among school students and the mathematical interest has declined (Babarovic, 2022). LÄS MER
18. Vad innebär 'påtaglig risk'? : En analys av grunder och följder rörande användning av hemliga tvångsmedel för att förhindra allvarliga brott
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : I svensk lag finns ett antal s.k. hemliga tvångsmedel, som hemlig övervakning och avlyssning av elektronisk kommunikation, hemlig kameraövervakning och postkontroll. Ofta används dessa inom ramen för en förundersökning för att utreda ett redan begånget brott. LÄS MER
19. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER
20. Attraktionens påverkan i rekryteringsprocessen : en kvantitativ studie om kognitiva fördomar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : The study was based on cognitive biases with the aim of investigating the extent to which the individual's physical appearance affects the hiring process, and whether individuals who are perceived as more attractive are ascribed more positive characteristics. The study was conducted with a quantitative method, where the data collection was done via an online survey with 62 respondents, the majority of whom had previous experience of decision- making in a recruitment context. LÄS MER