Sökning: "deduktiv kvalitativ c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden deduktiv kvalitativ c-uppsats.

  1. 1. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning : Implementeringsproblematik kring GRI G4

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annelie Backlund; Urban Molander; [2016]
    Nyckelord :Sustainability; Implementation; GRI; CSR; Construction;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsredovisning-Implementeringsproblematik kring GRI G4 Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Annelie Backlund och Urban Molander Examinator: Tom Karlsson Handledare: Ola Nilsson Instutition: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete i företagsekonomi 15hp Syfte: Studiens syfte är att uppnå en fördjupad förståelse kring problematiken rörande implementeringsprocessen vid implementering av hållbarhetsredovisning enligt GRI:s G4 riktlinjer. Metod: För studien valdes en deduktiv ansats av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  3. 3. Best Practice inom Benchmarking : Hur små och medelstora företag använder förebilder och jämförelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Eriksson; Evelina Skoglund; [2015]
    Nyckelord :Best practice; SME; benchmarking; strukturlöst; worst practice öppenhet;

    Sammanfattning : Titel: Best Practice inom Benchmarking; Hur små och medelstora företag använder förebilder och jämförelser Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Robert Eriksson & Evelina Skoglund Handledare: Tomas Källqvist & Stig Sörling Datum: 2015 – januari.   Syfte: Enligt tidigare forskning existerar det en problematik för SME att använda konceptet benchmarking, de befintliga modeller och tillvägagångssätt är främst anpassade för större organisationer. LÄS MER

  4. 4. DART- en modell för värdesamskapande : En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizbet Brittsten; Sanna Pickelner; [2015]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value; co-creation; interaction; DART-model; Service Dominant Logic; värde; samskapande; interaktion; DART-modellen;

    Sammanfattning : Titel: DART- en modell för värdesamskapande - En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lizbet Brittsten och Sanna Pickelner Handledare: Jens Eklinder - Frick och Jonas Molin Datum: 2015 – Maj Syfte: Att kunder intresserar sig för ett värdeskapande tillsammans med företagen och vill delta allt mer i affärsprocesser, framför allt i tjänstesektorn, ligger i tiden. Då vi båda kommer arbeta i en tjänstebransch där det krävs samarbete med kunder, väcktes vårt intresse att fördjupa oss i ämnet. LÄS MER

  5. 5. Ständiga förbättringar i offentlig sektor : En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Dannebrant; Terese Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Ständiga förbättringar; offentlig organisation; processer; medarbetaren; kundvärde;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Ständiga förbättringar i offentlig sektor - En studie kring att skapa kundvärde genom medarbetarens delaktighet i verksamhetens processer   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Anna Dannebrant och Terese Karlsson Handledare: Stig Sörling och Tomas Källquist Datum: 2015 - Augusti Syfte: Kraven på offentliga organisationer gällande kostnadsreducering har ökat samtidigt som medborgarna kräver högre kvalité på de tjänster som erbjuds. Detta har lett till att offentliga organisationer i allt större utsträckning visat intresse för de styrkoncept som finns inom den privata sektorn. LÄS MER