Sökning: "deduktiv kvalitativ studie motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden deduktiv kvalitativ studie motivation.

  1. 1. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  2. 2. Organisationskultur inom Handelsbanken och Swedbank. : En studie om organisationskultur och hur den påverkar motivationen hos de anställda inom dessa banker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Anton Eriksson; Jonathan Olsson; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; Leadership; Motivation to work; Centralization and Decentralization.; Organisationskultur; Ledarskap; Motivation till arbete; Centralisering och Decentralisering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur organisationskulturen ser ut inom Handelsbanken och Swedbank och att ta reda på hur detta i sin tur påverkar de anställda på dessa två banker. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsdesign där data insamlades genom åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Arbetsmotivation - En kvalitativ studie om arbetsmotivation och dess avgörande faktorer utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lova Calmius; Daniel Elvingsson; [2023]
    Nyckelord :Work motivation; Motivation; Motivational factors; Employees; Arbetsmotivation; Motivation; Motivationsfaktorer; Medarbetare;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer som är avgörande för arbetsmotivationen inom en organisation ur ett medarbetarperspektiv. Studien följer en deduktiv ansats och grundar sig på en kvalitativ forskningsmetod, studiens empiriska material är insamlat genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Göranson; Ellen Lövgren Bränd; Era Zylfijaj; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; motivation; organizational culture; strategy; employee; HR; Employer branding; motivation; organisationskultur; strategi; medarbetare; HR;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation.  Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Inflytande och rörelseförståelse : Skolpersonals upplevelser av stärkande arbetssätt för att främja fysisk aktivitet bland elever

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Johanna Nygren; [2023]
    Nyckelord :Aktivt deltagande; Motivation; Motorisk kompetens; Riktad innehållsanalys; Självförtroende;

    Sammanfattning : Fysisk aktivitet är viktigt för den fysiska och psykiska hälsan. Rörelseförståelse är ett teoretiskt ramverk som beskriver de bakomliggande faktorerna till fysisk aktivitet. Forskning visar att rörelseförståelse är en framgångsrik förklaringsmodell till hur en kan arbeta för att främja rörelse bland barn och unga. LÄS MER