Sökning: "define marketing research"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden define marketing research.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
3. Samhällets nytta av platsattraktivitet : Behovet av en ökad attraktivitet för Husum
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : The aim of this study was to investigate the possibilities of increasing the location attractiveness of a locality in order to achieve a positive population increase. Husum is a locality with a negative population development, this study will investigate which actions are suitable to apply in Husum with the aim of creating an attractive society. LÄS MER
4. Love is all you need - Defining the concept of love brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The term “love brand” has recently become a buzzword among marketing practitioners. Therefore, the purpose of this paper is to define this concept, its elements, and how customers express the love they feel towards their love brand(s) in order to create a shared understanding among practitioners and the academic world. LÄS MER
5. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER