Sökning: "definiera kund"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden definiera kund.

  1. 1. Rotorsaksanalys av avvikande ventiler : En fallstudie hos Nordhydraulic AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Zune Näsholm; [2023]
    Nyckelord :Hydraulic systems; Root-cause analysis; Quality inspection; Valve deviation; Hydrauliska system; Rotorsaksanalys; Kvalitetskontroll; Ventilavvikelser;

    Sammanfattning : Mobila hydrauliska ventiler används ofta i tunga industrier för att styra hydrauliska system för att hantera material. Funktionaliteten är kritisk i dessa situationer då det utgör en miljöfara och säkerhetsfara om funktionaliteten inte är uppnådd. LÄS MER

  2. 2. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  3. 3. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  4. 4. Streamline the ski rental process using RFID technology : Develop a solution that optimizes the ski rental process and is designed after the customer´s and staff´s needs.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Ski rental; Streamline; RFID technology; Human-centred design; Service design; Industrial design engineering; Skiduthyrning; Effektivisering; RFID; Användarcentrerad design; Service design; Teknisk design;

    Sammanfattning : Imagine you have booked a trip to the mountains and want to experience nature and the slopes. But unfortunately, you do not own your equipment and need to rent from a ski rental. As a customer, you then hope the rental process goes quickly, smoothly, and efficiently to avoid standing in long queues. LÄS MER

  5. 5. Affärsrelationens påverkan inom Business-to-Business : En studie avsedd att undersöka hur prissättningsstrategier i B2B-kontexten influeras av affärsrelationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Robert Fredriksson; Erik Hamp; Andreas Klöfverskjöld; [2020]
    Nyckelord :Business-to-Business; Affärsrelation; prissättningsstrategi;

    Sammanfattning : Affärsrelationer har kommit att bli allt viktigare för företag de senaste åren, speciellt de som har som mål att bilda relationer med ett företag som kund. Affärsrelationen kan påverka många beståndsdelar inom parternas verksamhet. LÄS MER