Sökning: "definition av begreppet kund"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden definition av begreppet kund.

  1. 6. En hållbar kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Fasth; Evelina Petersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable communications; CSR; transparency; visibility; supply chain; hållbarhet; hållbar kommunikation; transparens; synliggörande; försörjningskedja; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to describe why companies reveal their sustainability performance for their customers and consumers. Sustainability is a complex concept without any public recognized definition, and therefore we want to highlight how the concept can be defined in different companies and if this has any bearing on what companies choose to make visible. LÄS MER

  2. 7. Moms på elektroniska tjänster

    Kandidat-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Joseph Abdi; [2011]
    Nyckelord :Value added tax; VAT; electronically supplies; Mervärdesskatt; moms; elektroniska tjänster;

    Sammanfattning : EU beslutade 2002 om en särskild beskattningsanordning i syfte att undanröja konkurrenssnedvridningar vid försäljning av elektroniska tjänster. Frågetecken om var eller av vem som moms ska erläggas kan ibland uppstå. LÄS MER

  3. 8. Psykiatrin till er tjänst - En studie av tjänstens kvalitet inom en människonära verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Veronica Gustafsson; Malena Askelid; Maria Järlefors; [2009]
    Nyckelord :tjänstekvalitet; servicemötet; kund; patient; Public health; epidemiology; Folkhälsa; epidemiologi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Medicine and Health Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Psykiatrin har till uppgift att hjälpa och bota människor med psykisk ohälsa. Människor som vänder sig till psykiatrin kan ses som kunder som ska köpa deras tjänst. Patientens upplevelse av denna tjänst avgör kvaliteten. Hur man definerar begreppet kvalitet i denna verksamhet är därför av stor vikt. LÄS MER

  4. 9. Försäkrad Lojalitet : En studie i hur försäkringsbolag arbetar för att skapa lojala kunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Aleksandar Mitic; Magnus Lund; [2008]
    Nyckelord :lojalitet; försäkringsbolag; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Marknadsföringen i allmänhet har förändrats stort de senaste decennierna. Från att marknadenhar varit transaktionsinriktad och marknadsstyrd har den blivit relationsinriktad ochkonsumentstyrd. Allt fler företag har insett att det är mycket lönsammare att behålla kunder änatt skaffa nya. LÄS MER

  5. 10. Finansiell kris - en fråga för revisorerna?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Desiree Erlingsson; Ida Mattsson; [2004]
    Nyckelord :finansiell kris; nyckeltalsanalys; predikation; revisor; Z-modellen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att beskriva och precisera innebörden av finansiell kris sett ur ett revisorsperspektiv, samt huruvida revisorer bevakar ett företags ekonomiska ställning för att i tid upptäcka om ett företag är på väg in i en finansiell kris. Undersökningen grundar sig på fem djupintervjuer med revisorer i Malmötrakten. LÄS MER