Sökning: "definition ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 389 uppsatser innehållade orden definition ekonomi.

  1. 1. Buildings in the Digital Era : An Explorative Study of Digital Twins in the Built Environment

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Siw Kristine Kästel; Joanna Wallén; [2024]
    Nyckelord :Digital Twin DT ; Arcitecture; Engineering and Construction AEC industry; Digitization; Building Information Modeling BIM ; Facility Management FM ; Operation Management O M ; Digital Tvilling; Fastighetsbranschen; Fastighetsförvaltning; Byggnadsinformationsmodeller BIM ;

    Sammanfattning : In recent years, digital twins (DT) have gained traction in enhancing operation and maintenance procedures across various industrial sectors, such as manufacturing, energy, and aerospace. Yet their utilization remains more limited in the built environment. LÄS MER

  2. 2. When Flying is Inevitable : How international companies and business travelers can contribute to the transformation towards a future of sustainable aviation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Frida Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Carbon Neutral; Business aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Strategy; Sustainable Aviation Fuel; Hydrogen; Electric; Switzerland; Technology-Push; DemandPull.; Koldioxidneutralt; affärsflyg; hållbart flyg; hållbar strategi; hållbart flygbränsle; vätgas; elflyg; Schweiz; Technology-Push; Demand-Pull;

    Sammanfattning : This thesis emerged from a question that had been repeating itself in my head for a long period of time: If myself and the rest of the world face the fact that we are likely to keep flying for years to come for reasons somehow considered valid, how can we at the same time still contribute efficiently to achieving a more sustainable future of aviation? Based on this dilemma and focusing on the factor of impact, an actor with the power of creating a larger impact than a single individual was firstly identified. This actor also provides the perspective used in this thesis. LÄS MER

  3. 3. Towards Smart Warehousing : Realigning Key-actors for a Successful Transition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amadeus Ojala; Gabriel Rosengren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to create a process map for realignment, showcasing how the actors in a retailing 3PL ecosystem interact when introducing a smart warehouse and which capabilities that each actor needs to possess to manage these interactions. Method - An exploratory research approach was used, where multiple cases of Swedish 3PL retail supply chains were investigated. LÄS MER

  4. 4. Mind the gap : En fenomenologisk analys av möjligheter och hinder för entreprenöriell förnybar elproduktion i Stockholms skärgård

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Christensson; Simon Svedberg; [2023]
    Nyckelord :entrepreneurship; everyday entrepreneurship; archipelago; sustainability; renewable energy; sustainable island; regulatory overload; regulatory gaps; islands; energy; circular economies; initiatives for islands; wind farms; solar cells; water power.; entreprenörskap; vardsgsentreprenörskap; skärgård; hållbarhet; förnybar energi; hållbara ösamhällen; regulatorisk överbelastning; regulatoriskt glapp; öar; energi; cirkulär ekonomi; initiativ för öar; vindfarm; solceller; vattenkraft.;

    Sammanfattning : This study uses Friederike Welter’s (2011; Welter, Baker & Wirsching 2019) concept of contextualizing entrepreneurship by analyzing discrete and omnibus variables within contexts to distinguish underlaying factors that hinder or create opportunities for increased entrepreneurship within renewable energy sources in Stockholm’s archipelago. The study is based on semi-structured interviews from stakeholders who work with renewable energy in the area both within the private and public sector. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER