Sökning: "dejtingsajter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet dejtingsajter.

  1. 1. Människor i det digitala dejtinglandskapet - En studie om kroppens synlighet hos unga vuxna på dejtingsajterna Tinder, Badoo och Happy Pancake

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Marcus Amasalidis; [2021]
    Nyckelord :Badoo; Dejting; Dejtingsajter; Det absoluta rummet; Det digitala landskapet; Det relativa rummet; Det verkliga landskapet; Happy Pancake; Identitet; Intrycksstyrning; Tinder; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the study has been to examine how people on the three most popular dating sites for young adults in Sweden are presenting themselves in the digital landscape. People can present themselves in many ways and this study has mainly focused on the visual presentation. LÄS MER

  2. 2. Lika barn leka bäst : vegodejting som vägen till lycklig kärlek

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Mårtensson; [2019]
    Nyckelord :Nätdejting; vegodejting; niche dating; nischade dejtingsajter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I ett samhälle där fler skiljer sig och färre gifter om sig vänder sig fler till internet med förhoppningen att hitta sin nya kärlek. Tidigare studier som berör ämnet nätdejting diskuterar ofta mainstream-sajter och användarnas självpresentation. LÄS MER

  3. 3. Att konsumera bekräftelse : Tinder och dejting i konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Hjärtmyr; [2015]
    Nyckelord :Tinder; nätdejting; konsumtion; bekräftelse; marknadsföring; Bauman; Goffman; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats vid namn Att konsumera bekräftelse – Tinder och dejting i konsumtionssamhället har författats av Amanda Hjärtmyr vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. Uppsatsen har analyserat och problematiserat Tinder som en nytt dejtingmedium och till vilka anledningar användarna på applikationen använder den. LÄS MER

  4. 4. ”Skriv något om dig själv” En studie av några språkliga aspekter på två svenska dejtingsajter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Malin Nilsson; [2014-04-28]
    Nyckelord :dejtingsajt; språkvetenskap; netspeak;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks några språkliga aspekter på texter från två av de mest populära svenska dejtingsajterna hösten 2010. Syftet med uppsatsen är att genom en kvantitativ undersökning fastställa några språkliga drag i de utvalda texterna, att jämföra dem med en forskning av en liknande sorts text (kontaktannons), samt att fastställa drag av så kallat Netspeak, skrivet språk på Internet. LÄS MER

  5. 5. Vem vill du att jag ska vara? En studie om konsekvenser av personlig varumärkning på en dejtingsajt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sandra Kovacs; Alexandra Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :personal branding; corporate branding; online dating; self-presentation; selfimagine; identity; web 2.0; strategic communication; personligt varumärke; nätdejting; självpresentation; självbild; identitet; webb 2.0; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Singlar i jakt på kärlek och med tillgång till internet, är sällan obekanta med tan-ken att testa nätdejting. Det är idag en vedertagen metod att söka sin framtida partner på nätet. Tidigare forskning har visat att ett vanligt sätt att kommunicera på dejtingsajter är lika de strategier, vilka används vid personlig varumärkning. LÄS MER