Sökning: "dela klasser i skolan"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden dela klasser i skolan.

  1. 1. Real-time segmentaion of feet on smartphone

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Demborg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Image segmentation, the problem of dividing an image into meaningful parts and semantic segmentation, dividing images into multiple known classes are very interesting problems in computer vision. Segmentation is relevant for everything from self-driving cars to 3D-modeling and synthetic camera effects. LÄS MER

  2. 2. Livsvärldsberättelser om att få stöd i matematik

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Anna Holme; [2011-09-23]
    Nyckelord :matematik; särskilt stöd; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka hur elever på mellanstadiet redogör för sina upplevelser och uttrycker sina åsikter om stöd i matematik, vilka alternativ de kan se till den hjälp de får/har fått samt vilken hjälp skulle de vilja ha. Teori: Studien grundar sig i den kulturhistoriska skolan som utgår från Vygotskijs tankar om utveckling och lärande. LÄS MER

  3. 3. Åldersblandade klasser

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Pernilla Olsson; [2008]
    Nyckelord :Åldersblandade klasser; individanpassad undervisning; behovsgrupper och socialt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är hur åldersblandade klasser i yngre åldrar fungerar i verkligheten. Hur organiserar man arbetet i de åldersblandade klasserna så att eleverna kan utgå från sina tidigare kunskaper? För att få svar på frågorna valdes att göra intervjuer med tre lärare och tre elever från ett arbetslag. LÄS MER

  4. 4. Bildspråket- ett verktyg i matematiken ?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ann-Christine Gomér Jonasson; [2000]
    Nyckelord :Education; avancerat vardagsspråk; matematikundervisning; bildspråk; Pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med mitt arbete var att ta reda på hur elever använder sig av bildspråket i matematiken och varför man ska använda sig av bilder för att öka förståelsen inom matematiken. Funderingarna mynnade ut till två frågeställningar: - Hur beskriver elever i år nio matematiska begrepp genom bilder? och -Vilka fördelar finns det med att använda sig av bildspråket för att öka förståelsen för matematiska begrepp? Frågorna har jag sökt svar på genom att göra en litteraturstudie där man behandlar bildspråket från olika håll: Det ärlärare som har redogjort för sina egna erfarenheter av att arbeta med bildspråket i matematiken, böcker som behandlar bildspråket ur ett mer konstnärligt perspektiv, samt stora pedagoger som redogjort för barns språkliga utveckling. LÄS MER