Sökning: "dela konton"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden dela konton.

  1. 1. Users Attitudes on Changing Anonymity on Social Media

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Toblad; [2023]
    Nyckelord :anonymity; social media; moderation; self-moderation; accountability; safety; verification; communication; anonymitet; sociala medier; moderation; självmoderering; ansvarighet; säkerhet; verifikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Anonymity on social media is a complex topic that has garnered attention from politicians and legislators alike. However, the opinions of end users on this matter have not been given due consideration. LÄS MER

  2. 2. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Arseny Selov; Fariza Kashaeva; [2022]
    Nyckelord :User Generated Content; UGC; Instagram; Influencers; Influencer-Marketing; Authenticity; Brand Authenticity;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER

  3. 3. Rekommendationsbaserat vs. Följarbaserat : En analys av TikToks olika flödens påverkan på användares skärmtid

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jessie Liu; John Brink; [2021]
    Nyckelord :Skärmtid; TikTok; Rekommenderat innehåll; Följarbaserat innehåll;

    Sammanfattning : Rekommendationsbaserade flöden har blivit en allt större del av dagens sociala medier för att öka användarnas tid på plattformarna. TikTok är en populär social medie-applikation där användare kan lägga upp korta videos och dela dessa med andra människor. LÄS MER

  4. 4. Hållbara livsstilar och digitala jag : En etnologisk studie om hållbara konsumtionsidentiteter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap

    Författare :Amanda Månsson; [2020]
    Nyckelord :Identitet; konsumtion; hållbarhet; hållbar livsstil; Instagram;

    Sammanfattning : På samma gång som våra världar har blivit alltmer digitala, har det uppkommit allt fler konton på Instagram som dedikeras till hållbarhet och framför allt användarens egen hållbara livsstil. Genom digitala observationer och intervjuer söker denna studie att förstå hur Instagram fungerar som en plattform för identitetsskapande, samt hur konsumtion är sammanflätat med såväl identitetsprocesser som hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Trovärdighet på Instagram för företagskonton : och en anledning till att tagga dessa konton

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Söderbergh; [2020]
    Nyckelord :Tagging; Instagram; Marketing; Credibility; Influencers; Social media; Productimages; Hypothesis testing; Chi-square; Tagga; Instagram; Marknadsföring; Trovärdighet; Influencers; Sociala media; Produktbilder; Hypotesprövning; Chi-två;

    Sammanfattning : Marketing has gone through several changes over the years. The way companies market themselves and their products are affected by changes and developments in the world. The technological development has led to changes in the way companies market their products. LÄS MER