Sökning: "demografisk segmentering"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden demografisk segmentering.

  1. 6. How can we help you? - en studie om hur kunder viktar distanstjänster utifrån en köns- och ålderssegmentering

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andi Jojic; Robert Pedersen; [2007]
    Nyckelord :viktning; distanstjänster; internet; callcenter; demografisk segmentering; kön; ålder; Trade; Handel; Demography; Demografi; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : SYFTE Syftet är att beskriva och analysera distanstjänster's betydelse för kunder inom olika kön's – och åldersegment. FRÅGESTÄLLNING Hur viktar kunder distanstjänster utifrån en kön's – och ålderssegmentering? METOD För att uppfylla syftet och frågeställningen genomförde vi en litteraturundersökning tillsamman's med en empirisk studie. LÄS MER

  2. 7. Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabeth Johnsson; Helene Kenton-Russ; Lina Hansson; [2007]
    Nyckelord :Segmentering; Kvinnor; Teknikmarknaden; Demografi; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv Seminarium: Tisdagen den 16 januari 2007 Kurs: FEK 582 Författare: Lina Hansson, Elisabeth Johnsson, Helene Kenton-Russ Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Sökord: Segmentering, Kvinnor, Teknikmarknaden, Demografi, Marknadsföring Syfte: I denna uppsats syftar vi till att undersöka hur den kvinnliga målgruppen på teknikmarknaden kan segmenteras. Utifrån en demografisk segmentering vill vi kunna ge en indikation till elektronikbutikerna på vilken marknadsföring de bör använda. LÄS MER