Sökning: "demographic segmentation"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden demographic segmentation.

  1. 1. Handla ultra fast fashion, igen? : - En kvantitativ om konsumentbeteende inom ultra fast fashion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Deborg; Tanja Nestserava; [2023]
    Nyckelord :consumer behavior; ultra fast fashion; consumption; self-conscious emotions; market segmentation; konsumentbeteende; ultra fast fashion; konsumtion; självmedvetna känslor; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Ultra fast fashion är ett relativt nytt fenomen som definieras som företag som producerar kläder på kort tid och säljer dessa till lågt pris. Snabb förändrade trender i kombination med korta marknadsföringsvägar gör det möjligt för ultra fast fashion att växa. LÄS MER

  2. 2. The Power of a Sports Consumer’s Perception of Sponsoring Brands : A Study of Sports Fans’ Behavior Towards Sponsorships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Cecilia Hansson; Hilda Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; consumer behavior; perception; market segmentation; brand equity; Sponsring; sport; konsumentbeteende; uppfattning; marknadssegmentering; brand equity;

    Sammanfattning : Den internationella marknaden inom sport har de senaste åren vuxit kraftigt. Det har bidragit till att supportrar finns i olika delar av världen med en personlig bakgrund som skiljer sig från person till person, vilket påverkar deras uppfattning. LÄS MER

  3. 3. Prediction of the future trend of e-commerce

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Freja Engström; Disa Nilsson Rojas; [2021]
    Nyckelord :ARIMA; demographics; electronic commerce; ecommerce; machine learning; market analysis; polynomial regression; segmentation; support vector regression.;

    Sammanfattning : In recent years more companies have invested in electronic commerce as a result of more customers using the internet as a tool for shopping. However, the basics of marketing still apply to online stores, and thus companies need to conduct market analyses of customers and the online market to be able to successfully target customers online. LÄS MER

  4. 4. Data Segmentation Using NLP: Gender and Age

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för datalogi

    Författare :Gustav Demmelmaier; Carl Westerberg; [2021]
    Nyckelord :Natural language processing; NLP; sentiment analysis; machine learning; demographics; demographic factors; gender; age; ethics;

    Sammanfattning : Natural language processing (NLP) opens the possibilities for a computer to read, decipher, and interpret human languages to eventually use it in ways that enable yet further understanding of the interaction and communication between the human and the computer. When appropriate data is available, NLP makes it possible to determine not only the sentiment information of a text but also information about the author behind an online post. LÄS MER

  5. 5. Key factors influencing Electric Vehicles adoption : A multidimensional meta-analysis

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Valerian Geny; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Over the past decade, the market for Electric Vehicles (EV) has grown from almost inexistent in 2010 to over three million vehicles sold in 2020. This market, which was for a long time considered as niche, is now quickly becoming mainstream. LÄS MER