Sökning: "demographic segmentation"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden demographic segmentation.

  1. 11. Tribal tillhörighet : Ett framtida perspektiv på marknadssegmentering?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Oskar Andersson; Pernilla Wadenfors; [2013]
    Nyckelord :Segmenteringsteori; geografisk segmentering; tribes; Segmentation theory; ; geographic segmentation; ; demographic segmentation; ; psychographic segmentation; attitudes; tribes; tribal marketing; brand attitude; demografisk segmenterin; psykografisk segmentering; ; attityder; tribal marknadsföring; ; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : För att få en tydlig bild av en marknad använder företag sig av segmenteringstekniker för att dela upp konsumenter i olika segment med målet att kunna precisera sina marknadsföringsåtgärder och optimera sina försäljningsutsikter. I dagens globaliserade multikanalsamhälle suddas landsgränser ständigt ut, vilket skapar ett behov för företag att istället identifiera regionala marknader. LÄS MER

  2. 12. Offline vs. Online: Who buys where? A customer segmentation study of travel agencies

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Maria Engvall; Johannes Fritz; Sofia Kindh; [2012]
    Nyckelord :Online travel agency; Traditional travel agency; Market segmentation;

    Sammanfattning : Background: It has been shown that people travel much more nowadays than ever before. Since the Internet and the e-commerce have been developed the ability to book trips online has been enabled. There are now two dominant ways of buying trips, online or offline. LÄS MER

  3. 13. Vad är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank? : en studie om hur demografiska skillnader påverkar privatkunders val av marginalbank samt se hur deras val kan användas vid segmentering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Jenni Lindh; Frida Persson; [2012]
    Nyckelord :Traditional bank; Margin bank; Private clients; Usage of bank; Type of banks; Survey; Traditionell bank; Marginalbank; Privatkund; Användning av bank; Typ av bank; Enkätundersökning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att förklara vad som är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank, genom att jämföra med demografiska variabler samt hur deras val kan användas vid segmentering. Dessutom vill vi titta på vilka typer av banker privatkunder har. LÄS MER

  4. 14. Effektiv marknadsföring genom segmentering : i ett litet kommunalt bostadsföretag i glesbygd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anna Rosén; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : It is important to Ockelbogårdar to have knowledge about different needs by the segments on a market, while they can bring a product into line with consumer needs by marketing. To survey the needs of consumers, demographic segmentation could be in use. LÄS MER

  5. 15. Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Benjamin Wallenborn; [2007]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-Environment Date of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management. Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn. LÄS MER