Sökning: "demographic segmentation"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden demographic segmentation.
11. Tribal tillhörighet : Ett framtida perspektiv på marknadssegmentering?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : För att få en tydlig bild av en marknad använder företag sig av segmenteringstekniker för att dela upp konsumenter i olika segment med målet att kunna precisera sina marknadsföringsåtgärder och optimera sina försäljningsutsikter. I dagens globaliserade multikanalsamhälle suddas landsgränser ständigt ut, vilket skapar ett behov för företag att istället identifiera regionala marknader. LÄS MER
12. Offline vs. Online: Who buys where? A customer segmentation study of travel agencies
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: It has been shown that people travel much more nowadays than ever before. Since the Internet and the e-commerce have been developed the ability to book trips online has been enabled. There are now two dominant ways of buying trips, online or offline. LÄS MER
13. Vad är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank? : en studie om hur demografiska skillnader påverkar privatkunders val av marginalbank samt se hur deras val kan användas vid segmentering
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att förklara vad som är den främst avgörande faktorn vid privatkundens val av marginalbank, genom att jämföra med demografiska variabler samt hur deras val kan användas vid segmentering. Dessutom vill vi titta på vilka typer av banker privatkunder har. LÄS MER
14. Effektiv marknadsföring genom segmentering : i ett litet kommunalt bostadsföretag i glesbygd
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : It is important to Ockelbogårdar to have knowledge about different needs by the segments on a market, while they can bring a product into line with consumer needs by marketing. To survey the needs of consumers, demographic segmentation could be in use. LÄS MER
15. Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-Environment Date of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management. Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn. LÄS MER