Sökning: "den digitala marknaden"
Visar resultat 1 - 5 av 339 uppsatser innehållade orden den digitala marknaden.
1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER
2. När är data en nödvändig nyttighet? - En analys av skyldigheten att dela data i det digitala ekosystemet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat hur vi interagerar och bidragit till betydande framsteg. Samtidigt har den medfört utmaningar i form av bristande differentiering på den inre marknaden till följd av varierande datainnehav bland aktörer. LÄS MER
3. Utmaningar och möjligheter kopplade till sammadagsleveranser i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Logistiken står inför en föränderlig tid i och med digitaliseringens påverkan på samhället. Det påverkar kundbeteenden, krav på produktion, leveranser och kundservice. LÄS MER
4. Förändringar i den efterfrågade kompetensen hos en revisor?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I dagens samhälle går den teknologiska utvecklingen snabbt framåt. Tekniken har revolutionerat hela världen. Även revisionsbranschen förändras och väntas fortsätta förändras som följd av digitaliseringen. LÄS MER
5. Culpa in Code: Exploring Autonomous Algorithmic Collusion under EU Competition Law
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Algorithms wield an increasingly significant influence in our everyday lives. Both in traditional brick-and-mortar markets, and particularly in the digital markets, companies use algorithms for various operations. Instances of algorithmic collusion have already surfaced. However, a more signifi-cant threat may await. LÄS MER