Sökning: "den meningsskapande synen på kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden den meningsskapande synen på kommunikation.

  1. 1. Från två sidor av den journalistiska muren : En kvalitativ studie av journalister och native-producenters syn på native advertising

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Nichlas Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Förtroende; journalistik; kommersialisering; medier; native advertising; textreklam;

    Sammanfattning : Detta är en kandidatuppsats i journalistik som har för avsikt att undersöka journalisters och native-producenters syn på native advertising. Native advertising är reklam som efterliknar det redaktionella materialet för att smälta in på plattformen. LÄS MER

  2. 2. Meningsskapande på lokal nivå - Det förebyggande arbetet mot våldsbejakande extremism ur ett PR-perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Walderlo; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; PR; våldsbejakande extremism; meningsskapande; organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sensemaking within communications theory is underestimated in its ability to explain complex nowadays societies. This master thesis examines the internal organisation of the preventive work against violent extremism at local level in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Synen på kommunikation. En kvalitativ innehållsanalys av femton kommunikationspolycier i offentlig förvaltning.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Karin Svenner; [2013-12-12]
    Nyckelord :kommunikationspolicy; transmissionssyn; meningsskapande; intern- kommunikation; externkommunikation; organisationskommunikation; public relations;

    Sammanfattning : I en tid när kommunikationens betydelse växer blir det också viktigare vilken syn på kommunikation organisationer har, eftersom det påverkar hur man tänker och agerar i olika situationer. Det har blivit allt vanligare att myndigheter och organisationer i offentlig förvaltning har någon form av skriven policy för sitt kommunikationsarbete. LÄS MER

  4. 4. Vem vill aktivt söka upp reklam liksom?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dag Thorén; Viktor Adell; [2012]
    Nyckelord :interaktivitet; fanpage; receptionsanalys; facebook; privat sfär; varumärke; reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vem vill aktivt söka upp reklam liksom? Författare: Dag Thorén (med Viktor Adell) Handledare: Veselinka Möllerström Examinator: Fredrik Miegel Syfte: Att studera hur företagens närvaro tolkas i den interaktiva struktur och sociala kontext som kännetecknar facebook. Metod: Kvalitativa metoder och har använts för datainsamling. LÄS MER

  5. 5. Arkeologin i nyhetsmedierna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Benjamin Helles; Sara Hedman; [2011]
    Nyckelord :Arkeologi; kulturarv; kritisk diskursanalys; nyhetsvärdering; motbild;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks hur arkeologi framställs i svenska, tryckta nyhetsmedier. Arbetet har sina teoretiska utgångspunkter dels i att det arkeologiska fältet populariseras när det förekommer i nyheter, dels att allt meningsskapande sker utifrån institutionella diskursiva praktiker. LÄS MER