Sökning: "den sociala webben"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden den sociala webben.

  1. 1. Kommunikation i det kollegiala samspelet i förskolans kontext : En kvantitativ studie om förskolepedagogers kommunikations- och samarbetsförmåga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Chamoun Sibel; [2023]
    Nyckelord :Kommunikation; samspel; pedagoger; utmaning; kollegialt lärande; arbetslag;

    Sammanfattning : Studiens vetenskapliga relevans utgår ifrån saknaden av konkreta riktlinjer från Skolverket och skollagen som syftar till vikten av förskolepedagogers aktiva och nödvändiga kommunikation och samspel till varandra. Syftet med studien var att undersöka utmaningar som kan uppstå i den sociala arbetsmiljön mellan förskolans pedagoger. LÄS MER

  2. 2. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER

  3. 3. Det är logiskt att anpassa sig till logiken : En experimentell studie om hur nutida plattformars logik påverkar trovärdigheten hos SVT.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Munthe-Kaas; Tova Sundberg; [2021]
    Nyckelord :credibility; logic; platform; public service; SVT; trovärdighet; logik; plattform; public service; SVT;

    Sammanfattning : Det spelar ingen roll hur perfekt ett nyhetsmedie är i teorin om det inte konsumeras eller litas på av samhällets medborgare (Strömbäck et al., 2020). Tillit och trovärdighet gentemot medier, såväl kommersiella- som public service-drivna, är en grundförutsättning för ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av en kommunikationsstrategi kring hållbar vattenanvändning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Petra Lindeborg; [2021]
    Nyckelord :sustainable water use; communication; five didactic questions who-what-why-when-how; communication strategy; behavior change; hållbar vattenanvändning; kommunikation; fem didaktiska frågor vem-vad-varför-när-hur; kommunikationsstrategi; beteendeförändring;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att kartlägga Norrvattens kommunikation kring hållbar vattenanvändning med sina medlemskommuner och medlemskommunernas kommunikation med kommuninvånarna. Ytterligare ett syfte med studien har varit att kartlägga hur andra VA-organisationer har kommunicerat kring hållbar vattenanvändning. LÄS MER

  5. 5. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER