Sökning: "den tjänstedominanta logiken"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden den tjänstedominanta logiken.

  1. 1. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  2. 2. Energibolags arbete med digitalisering för en marknadsstyrd energiförsörjning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Glemne Viktor; Al-Khuzaie Josef; [2022]
    Nyckelord :Energy industry; Energy utility companies; Digital transformation; Digital services; Service-dominant logic; Service logic; Servitization; Value proposition; Decentralization; Democratization; energibranschen; energibolag; digital transformation; digitala tjänster; tjänstedominant logik; tjänstelogik; tjänstefiering; värdeerbjudande; decentralisering; demokratisering;

    Sammanfattning : Den digitala transformationen som genomsyrar många delar i samhället idag har inte bearbetatsi energibranschen i samma grad. Energibranschen står inför stora förändringar med mål av attvara fossilfria fram till 2040. LÄS MER

  3. 3. Havredryckens gröna värde : En studie om samskapande av värde mellan Oatly och deras konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Wener; Rebecka Ragnhäll; [2019]
    Nyckelord :Oatly; den tjänstedominanta logiken; samskapande av värde; relationsutveckling; kommunikation; kunskapsförnyelse; hållbar utveckling; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Många konsumenter strävar idag efter en mer hållbar konsumtion och företag vill därför förmedla sina gröna arbetssätt för att attrahera kunder. Frågan är om företags hållbarhetsarbete och kommunikation av detta verkligen får människor att konsumera deras varor och tjänster, eller om konsumenter samtidigt behöver inneha viss kunskap för att värdesätta företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande inom hustillverkningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Christoffer Hjelm; Per Järvinen; [2018]
    Nyckelord :Samskapande; virtuell verklighet; tjänster; VR; innovationsprocessen; tjänsteinnovationsprocessen; tjänstedominanta logiken; virtuell kundmiljö; virtuella världar; DART-modellen; Innovation Jams; Innovationstävling; incitament.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka VR-tjänsters utmaningar och möjligheter för samskapande av olika varianter av hus inom hustillverkningsbranschen. Genom teoretiska studier och kvalitativa intervjuer har riktlinjer för hur företag kan använda VR-tjänster för samskapande framträtt. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas lojalitet av konsumentvärde inom den tjänstedominanta logiken?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Regefalk; Alexander Groth; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; lojalitet; konsumentvärde; tjänstedominanta logiken;

    Sammanfattning : I den moderna företagsvärlden är konsumenterna, tack vare den snabba teknikutvecklingen som skett, mer informerade än tidigare. Tillsammans med det enorma utbud som finns tillgängligt och hur välinformerade konsumenter nu är, sitter den moderna konsumenten på en ny position. LÄS MER