Sökning: "deodorant"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet deodorant.
1. Development and Optimization of Near-infrared spectroscopy
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : With the growing demand for sustainable options, the existing sorting capacities are limiting the potential for fiber-to-fiber recycling. With the help of near-infrared spectroscopy (NIRS), automated sorting of textiles with high accuracy is possible due to the easy access for polymer identification. LÄS MER
2. (Åter)Skapa Sten
Kandidat-uppsats, Konstfack/ÄdellabSammanfattning : (Re)make stone Minerals are separated and melted out of the ground at a tremendous rate. They are transformed to be everywhere in our everyday lives, in the buildings around you, in the food you eat, in the supplements and medicines you take and in the smartphone in your hand. LÄS MER
3. The Pink Tax : An investigation of gender-based price discrimination in the Swedish market for personal hygiene products
Master-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : This thesis aims to investigate the phenomenon popularly referred to as the pink tax, otherwise known as gender-based price discrimination in the Swedish hygiene product market. The subject is thoroughly researched in markets like the United States and the United Kingdom, where evidence has been found that a pink tax does exist. LÄS MER
4. Förpackningsdesign ur genusperspektiv : En studie om könsneutral förpackningsdesign för deodoranter
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Deodoranter är en produkt som har samma funktion för alla kön, men förpackningarna skiljer sig för att attrahera olika målgrupper. Tydligt könskodade förpackningar skulle kunna leda till att människor känner sig tvingade att välja en produkt som är anpassad för ett kön. LÄS MER
5. The Science of Deodorants
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Deodorants are cosmetic products that are consumed by people regularly and globally. In this thesis, the opportunities to develop a deodorant for the Swedish cosmetics brand IDUN Minerals AB is investigated. The deodorant market in Swedish pharmacies, deodorant formulation and deodorant packaging are studied. LÄS MER