Sökning: "design identitet kläder"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden design identitet kläder.

  1. 1. Termos och kaffepanna för utomhusbruk

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Fabian Thufvesson; [2022]
    Nyckelord :kaffe; Kaffepanna; termos; friluftskaffepanna; friluftsliv; utomhusliv; Lemmel; Lemmelkaffe; examensarbete; Miun; Mittuniversitetet; Design av termos; design av kaffepanna; rostfritt stål; tester;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör processen och det slutgiltiga resultatet av ett kandidatexamensarbete vid Mittuniversitetet, Sundsvall. Arbetet har utförts i projektform i samarbete och på uppdrag av företaget Lemmel. Lemmels mission är att erbjuda kokkaffe av högsta kvalité och företaget med tillhörande sortiment (kaffe, kläder, posters etc. LÄS MER

  2. 2. Urban design i Postkonsumtionens stad : Utifrån ett sociospatialt och utopiskt perspektiv

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Louise Holmström Nobel; Niki Sandström; [2020]
    Nyckelord :Konsumtion; stadsliv; stadskärna; offentliga rum; urban design; upplevelser; atmosfär; Malmö; Södra Förstadsgatan; Postkonsumtionens stad;

    Sammanfattning : Det här masterarbetet är ett kombinerat vetenskapligt och konstnärligt arbete som ämnar att utforska en möjlig framtid där handeln inte längre har en dominant roll i stadskärnan. Detta framtidsscenario kallas för Postkonsumtionens stad och det är inte bara en fysisk plats, utan också ett sätt att lyfta frågan om framtidens stad till diskussion. LÄS MER

  3. 3. Durable aesthetics : The aesthetic function of apparel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kristin Kornberg; Olivia Svensson; [2018]
    Nyckelord :Durable aesthetics; aesthetic functions; identity; long-term apparel; sustainable design; Varaktig estetik; estetisk funktion; identitet; långvariga kläder; hållbar design;

    Sammanfattning : The thesis is based on the background of the speed of fashion and mass consumption of apparel, and how fashion-based items do not fulfill the premises of apparel on a long-term basis – the premises mainly being expression of identity. The purpose of the study is to examine the notion of durable aesthetics in relation to the premises consumers have for apparel. LÄS MER

  4. 4. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josefina Johansson; Märta Sigurdsson; Frida Söderström Brand; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; slow fashion; hållbart mode; hållbar marknadsföring; närproducerat; svensk textilindustri;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER

  5. 5. Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Anna Köpmans; [2012]
    Nyckelord :Corporate identity; visual identity; graphic profile; graphic manual; brand; web-site; website design; e-commerce; online brandning; Företagsidentitet; visuell identitet; grafisk profil; grafisk manual; varumärke; hemsida; webbdesign; e-handel; online branding;

    Sammanfattning : Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg. En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan. LÄS MER