Sökning: "design intention"

Visar resultat 6 - 10 av 739 uppsatser innehållade orden design intention.

  1. 6. Hur flersituationella texter kan designas utifrån ungdomars läsförståelse och situation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Ottilia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Multi-situational text; textsearch; reading comprehension; informationsdesign; textdesign and comprehensibility.; Flersituationell text; textsökning; läsförståelse; informationsdesign; textdesign och begriplighet.;

    Sammanfattning : Myndigheter informerar via texter på sin webbplats om vilka rättigheter och möjligheter varje individ har beroende på vilken situation individen befinner sig i, till exempel hur en individ som studerar på halvtid kan ansöka om ett studiebidrag. Dessa texter vänder sig oftast till flera individer i olika situationer och den här typen av text går att kalla för flersituationell. LÄS MER

  2. 7. Kul men ful : En jämförelse mellan humoristiska och traditionella vinetiketter och dess påverkan på köpintention och upplevda värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Clara Malm; Emma Mackenhauer Olsen; [2023]
    Nyckelord :wine labels; packing design; humor psychology; humor in advertising; color psychology;

    Sammanfattning : Bakgrund: På senare tid har vissa dryckesföretag börjat frångå det som kallas traditionell design av vinetikett. De har istället börjat anamma en mer modern design med humoristiska och utstickande element på vinetiketterna. Men det finns delade meningar om hur konsumenter reagerar, värderar och påverkas av humoristiska vinetiketter. LÄS MER

  3. 8. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER

  4. 9. How are you feeling now? : A self-awareness service to enhance emotional intelligence

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :HYUNJIN SHIN; [2023]
    Nyckelord :self-awareness; emotions at work; mental health; interaction design;

    Sammanfattning : Emotions play a critical role within the workplace, impacting employees' well-being, motivation, productivity, colleague relationships, and overall workplace culture. As a designer, my objective was to address emotional issues in the workplace by developing a tool capable of recognizing and effectively managing emotions. LÄS MER

  5. 10. A Consumer Perspective on Reshoring Production: Insights from Sweden

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeliene Hedin; Yajun Liang; Witt Gustaf; [2023]
    Nyckelord :Reshoring; Swedish Consumers; Purchase Intention; Brand Attitude; Social Acceptability; Perceived Social Responsibility;

    Sammanfattning : Background: Reshoring refers to the process of bringing back manufacturing activities from foreign countries to the home country. The phenomenon is receiving increasing attention from companies and academics for factors such as increasing labor costs in offshore locations, supply chain disruptions, and a growing preference for locally made products. LÄS MER