Sökning: "design of a driver interface"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden design of a driver interface.

  1. 1. A Comparative Analysis of User Interfaces in the Calling Functionality of Infotainment Systems among Popular Cars in Romania : Investigating UX and Usability Design Principles for In-car Infotainment Systems.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Semi Kandiyoti Eskenazi; Bogdana-Floriana Cimpan; [2023]
    Nyckelord :Car infotainment systems; User experience; Calling functionality; Interface design; Human-Machine Interface HMI ; European Statement of Principles on HMI; Driver distraction; Road safety; Design patterns.;

    Sammanfattning : As cars become more integrated into people’s lives, the design of in-car infotainment systems has become increasingly important. This thesis explores the user experience and Usability design principles of the calling functionality within the infotainment systems of five of the most common cars in Romania. LÄS MER

  2. 2. Improving Usability of Bioinformatics Software with an Integrated Web Tool System for Cancer Diagnostics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Solbritt Gateman; [2023]
    Nyckelord :Web development; bioinformatics pipelines; precision medicine; user-centred design; interface design;

    Sammanfattning : Precision cancer medicine is an area of research that involves complex bioinformatics software for the clinical analysis pipelines that sequencing data is passed through. A research team at Karolinska Institutet (KI) is running clinical trials to test new methods of precision cancer medicine and is working on creating a new web application that will be integrated with their two existing applications to aid bioinformaticians in their work of running pipelines and producing clinical reports for the hospitals. LÄS MER

  3. 3. Människa-dator interaktion under färd : en mixad studie hur designval påverkar förares interaktionstid

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Björn Jalmskog; Johannes Tholsgård; [2022]
    Nyckelord :Infotainment system; User interface; HMI; HCI; Interaction design; nderhållningssystem; Användargränssnitt; HMI; HCI; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Vi har undersökt hur grafisk formgivning och design kan påverka den interaktionstid som krävs av förare, när de framför en bil utrustad med ett underhållningssystem samtidigt som de ska justera ett antal funktioner. Denna teknik är något som vuxit fram inom fordonsbranschen som en del av den pågående globala digitalisering vi ser. LÄS MER

  4. 4. Application of Geofence for Safe Interaction with Emergency Vehicles

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tereza Kunclova; [2022]
    Nyckelord :Geofence; geofencing; geofence instruction; emergency vehicle; driving simulator experiment; driver behavior;

    Sammanfattning : The aim of the thesis was to investigate if geofence instructions communicated via an in-vehicle human-machine interface (HMI) can have a positive impact on driver behavior when interacting with emergency vehicles. A total of n = 64 study participants were tested in a driving simulator on two different use cases without or with applied geofence instructions. LÄS MER

  5. 5. Kommer jag fram? : En designstudie om transparens för digitalaräckviddsmätare i elbilar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Oscar Lagervall; Robin Johansson; [2022]
    Nyckelord :Range meter; Range information; Transparency; Adaptive interface; Design interface; Electric car interface; Räckviddsmätare; Räckviddsinformation; Transparens; Adaptiva gränssnitt; Designriktlinjer; Elbilsgränssnitt;

    Sammanfattning : Digitalisering av gränssnitt i bilar har lett till att fler funktionerimplementeras i gränssnitten, vilket resulterat i ett ökat informationsflödetill föraren. Detta har ökat behovet av att gränssnitt designas för transparens. LÄS MER