Sökning: "designad musik"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden designad musik.

  1. 1. Förbud för ljud med låg magnitud : En designers guide för hur symbolik och legatomusik kan användas i skapandet av en ljudberikad kontorsmiljö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Simon Tinggren; Sixten Hauffman; [2022]
    Nyckelord :STI Speech Transmission Index; Sound enrichment; Symbolism; Legato; Musik; Sound design; Ambience; Office space; STI Taluppfattbarhetsindex; Ljudberikelse; Symbolik; Legato; Musik; Ljuddesign; Ambiens; Kontorsmiljö;

    Sammanfattning : Ljudberikelser används ofta i kontorsmiljöer för att göra det mer behagligt att arbeta genom att sänka taluppfattningsförmågan, i framför allt kontor med öppen planlösning. (Page, 2020). Traditionellt sett så har dessa ljudberikelser bestått av olika typer av brus för att höja bakgrundsnivån i kontoret. LÄS MER

  2. 2. Exploring social interactions of headphone users : Behaviour studies and concept design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MARIKA NORDENSTRÖM JUNG; HANNA WALLNER; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The development of wireless headphones has put us in a new situation, both considering the product itself and how it is used. Headphones are today used everywhere, by everyone and are more and more ‘always on’. LÄS MER

  3. 3. Varumärket i melodi : En studie om designad musik och dess påverkan på varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Bergkvist; Sara Westfahl; [2018]
    Nyckelord :designad musik; sinnesmarknadsföring; varumärkesassociationer; organisationsassociationer; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar hur designad musik påverkar varumärkesassociationer, utifrån aspekterna organisationsassociationer och varumärkespersonlighet. Teorier kring sinnesmarknadsföring, varumärkesassociationer samt analysmodellen Stimuli-Organism-Respons, är underlag för studien. LÄS MER

  4. 4. En dans på bostadsvisning : En studie om designad musik och dess betydelse för kundupplevelsen på bostadsvisning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Andersson; Victoria Holmgren; [2018]
    Nyckelord :Designad musik; Sinnesmarknadsföring; Kundupplevelse; Bostadsvisningar.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur designad musik på bostadsvisningar påverkar kundupplevelsen genom känslotillstånden glädje och upprymdhet, enligt P-A-D-modellen av Mehrabian och Russell (1974). Kundupplevelsen mäts när det spelas designad musik och ingen musik på bostadsvisning. LÄS MER

  5. 5. Consumer Engagement During Concerts : A Study on Using Mobile Interactive Technology to Enhance the Live Music Event Experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Denise Lordin; [2017]
    Nyckelord :Active participation; Engagement; Interactive technology; Live mass events; Live music events; Mobile technology; Smartphone; Aktiv medverkan; Engagemang; Interaktiv teknik; Live event; Live musik event; Mobil teknik; Smarttelefon;

    Sammanfattning : The emergence and development of mobile technology has changed traditional behavior during live music events and challenges concert etiquette. Artists have polarized reactions to the ubiquity of smartphones and companies have started realizing the potential to develop systems which allow the audience to interact more with both the performer and the light and sound show itself. LÄS MER