Sökning: "designbyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet designbyrå.

  1. 1. Etnisk mångfald inom designbranschen : En homogen bransch i ett heterogent samhälle?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Saron Iohannes Haile; [2021]
    Nyckelord :Designbranschen; mångfald; etnisk mångfald; etnicitet kultur; designbyrå; designaktivism;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att med designaktivism som perspektiv undersöka hur den etniska mångfalden inom designbranschen ser ut i Sverige och hur några etablerade designbyråer jobbar med mångfaldsfrågan. Den är avsedd att bidra till en reflektion av hur det i sin tur påverkar skapandet  som delas med samhället. LÄS MER

  2. 2. The Challenges of Meeting the Terms of Sustainability and Multiple Stakeholders in a Design Process that Emanates from the Methodology of Design Thinking

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Evelina Olsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable Innovations; Stakeholder Capitalism; Long-Term Value; Design Thinking; Framework;

    Sammanfattning : As a repercussion of the ongoing climate crisis and the emerging system of stakeholder capitalism, organizations are required to take responsibility for their businesses throughout their entire value creation chain. To meet the demands of their stakeholders, companies must review among others, their business models, culture, trust, and approach towards innovations that meet the terms of sustainability. LÄS MER

  3. 3. Ut med det gamla, in med det nya! : En omprofilerings framgångsfaktorer vid ett samarbete mellan företag och byrå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amalia Alsén; Sofia Engström; [2016]
    Nyckelord :Branding; Rebranding; Brand Identity; Internal Marketing; Design Agency; Branding; Omprofilering; Varumärkesidentitet; Intern Marknadsföring; Designbyrå;

    Sammanfattning : More intense competition has meant that companies have to take new measures to cope on the modern market. Therefore, many companies choose to change their brand in some way. This is called rebranding and is however a risky process. To reduce the risk companies can hire external parties in form of design agencies. LÄS MER

  4. 4. Designprocessens styrka till grund för att utveckla miljö och verksamhet : Beachcenter Varamobaden på uppdrag av Designservice

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Ida Fritzon; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Beachcenter på uppdrag av Designservice, är ett projekt som på ett design- och ingenjörsmässigt arbetssätt med hjälp av dess metoder och verktyg arbetar med flera olika delar som underlag för utveckla och skapa ett flyttbart helhetskoncept. Projektet utförs på uppdrag av Designservice i Karlstad, där slutkunden är Beachcenter Varamobaden. LÄS MER

  5. 5. Swish - En studie om samarbetet kring en ny mobil betalningstjänst och vägen från idé till färdig applikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jansson; Lars Beck-Friis; [2014]
    Nyckelord :Swish; banker; aktör; aktör-nätverk; nätverk; ide; applikation; översättning; process; framträdande aktörer; problematisering; intresseväckning; värvning; mobilisering; icke-linjär process;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör den nya prisbelönade mobila betalningstjänsten Swish, som är ett samarbete mellan sju av Sveriges största banker. Syftet är att identifiera framträdande aktörer i samarbetet kring Swish samt redogöra för hur dessa förhåller sig till varandra. LÄS MER