Sökning: "designorienterad forskning"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden designorienterad forskning.
1. Stöttande digital konversationsagent och utmärkt hälsa : Hur en konversationsagent kan designas för att motivera användare till vardagsmotion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Användningen av konversationsagenter har ökat de senaste åren, då tekniken utvecklassnabbt. En utmaning inom design av konversationsagenter är att kombinera enkonversationsagent med motivation inom vardagsmotion. LÄS MER
2. Enhancing users’ experiences of self-service technology : A design-oriented case study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Self-service technologies (SSTs) have grown rapidly and aim to help customers self-serve. Self-service can be facilitated through help centers, which offers information and support. LÄS MER
3. När mindre är mer : Designriktlinjer för att uppnå balans av notifikationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Notifikationer är idag den mest använda funktionen inom mobiltelefonen och är designade för att kräva användares tid och uppmärksamhet. Mobiltelefoner har däremot funktioner som tillåter användaren att begränsa sina notifikationer. LÄS MER
4. Co-design workshops om stigmatiserade ämnen : Designförslag för att undvika ytterligare stigmatisering
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Co-design workshops (CDW) kan förbättra idégenereringen i designprocessen. CDW grundar sig i att människor ska arbeta tillsammans i realtid men vid forskning om stigmatiserade ämnen kan det vara svårt att genomföra den öga mot öga på grund av stigman. LÄS MER
5. Student Response Systems in a classroom context for teaching mathematics : A designoriented research study for generating and collecting teacher knowledge and experiences
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study has gathered insights and knowledge of Student Response Systems (SRS) within mathematics teaching in a classroom context to serve as inspiration for future research and design. Using Research through Design together with Participatory design methodologies, it has gathered qualitative data directly from end users, mathematics teachers. LÄS MER