Sökning: "designs for learning"

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden designs for learning.

  1. 1. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  2. 2. POTENTIALS FOR LEARNING IN THE DESIGN OF DIGITAL TEXTBOOKS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sonja Husgafvel; [2023-07-03]
    Nyckelord :Digital Textbooks; ; Multimodal Text Analysis; ; Semiotic Theory; ; Visual Grammar; ; Potentials for learning; ; History;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study was to enhance the knowledge of the learning potentials associated with the different designs of digital textbooks and their implications for the representation of historical content. More specifically, the analysis focused on four Finnish digital history textbooks, with the Winter War being selected as the specific learning unit due to its significant role in the history of Finland. LÄS MER

  3. 3. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Oscar Holst; [2023-02-01]
    Nyckelord :game-based learning; language learning; literacy;

    Sammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER

  4. 4. Föräldrarådgivares våldspreventiva arbete i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Elisa Lang Nilsson; Hanna Sundbom; [2023]
    Nyckelord :family center; parental counselor; parental support; violence exposure; violence prevention; familjecentral; föräldrarådgivare; föräldrastöd; våldsprevention; våldsutsatthet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka föräldrarådgivares upplevelser av möjligheter och begränsningar i sitt arbete med att upptäcka och förebygga våld i familjerna. Detta för att uppmärksamma deras funktion för våldsprevention och bidra med kunskap till det kriminologiska fältet, samt synliggöra utvecklingsmöjligheter, för att förbättra arbetet i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Using Synthetic Data to ModelMobile User Interface Interactions

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Laoa Jalal; [2023]
    Nyckelord :Time Series Data; Generative Adversarial Networks; Synthetic Data Generator; Usability Testing; Machine Learning;

    Sammanfattning : Usability testing within User Interface (UI) is a central part of assuring high-quality UIdesign that provides good user-experiences across multiple user-groups. The processof usability testing often times requires extensive collection of user feedback, preferablyacross multiple user groups, to ensure an unbiased observation of the potential designflaws within the UI design. LÄS MER