Sökning: "destination analys"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden destination analys.
1. DISKRIMINERINGSGRUNDERNAS ROLL FÖR UPPLEVD DISKRIMINERING
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The topic of anti-discrimination policies in European countries has gained salience due to global migration flows and Europe’s increasing importance as a destination region. However, the national anti-discrimination policies in European countries are diverse. LÄS MER
2. Älvviken Friluftscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I en analys av Lidatorp, en mindre tätort i Nynäshamns komun, kom man fram till att aktivering av de kringliggande naturområde för rekreativa ändamål skulle ha en positiv inverkan på samhället både i form av välbefinnande och motion samt attraktion till området från regionen. Området runt Lidatorp-Björsta har på många sätt potential för friluftsaktivitet samt fungera som nod i ett större friluftssammanhang. LÄS MER
3. Ekonomisk och mijömässig analys av logistiksystem från Sverige till Japan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med denna rapport är att jämföra potentiella transportflöden från Holmen i Bygdsiljum, Sverige till Osaka, Japan, med fokus på ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Holmen planerar att börja sälja och transportera limträ till Japan och har ännu inte implementerat en CO2 -beräkningsmetod i sina transportflöden. LÄS MER
4. Uppfattning av destinationer i en digital nomads ögon : Nya krav i en alltmer föränderlig besöksnäring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Forskningen om digitala nomader i turismsammanhang har främst fokuserat på att förstå och definiera fenomenet. Dock finns det begränsad forskning gällande digitala nomader på destinationsnivå. Denna studie belyser digitala nomader och hur de resonerar kring val av destination. LÄS MER
5. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER