Sökning: "destination marketing organization"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden destination marketing organization.

  1. 1. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emmy Karlsson; Samuel Riedengaard; Oscar Zachrison; [2023]
    Nyckelord :Turister; Destinationer; Resa; Vinterturism; Fjällturism; Köpbeslut; Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER

  2. 2. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  3. 3. Communicating Sustainable Nature-Based Tourism : A Mixed Method Approach to Investigate How Swedish Destination Marketing Organizations Promote Nature Destinations on Instagram

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Franziska Ewigleben; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Nature-Based Tourism; Instagram; Destination Marketing Organization; Social Marketing; Tourist Gaze; Environmental Psychology; Content Analysis; Semiotic Analysis; Sweden;

    Sammanfattning : Around the globe, sensitive nature destinations suffer from media-mediated mass tourism. Especially, the social media network Instagram is often made responsible for these events as its emphasis on visuals is claimed to foster people’s ambition to reproduce photographs of themselves in the epic sceneries they see online. LÄS MER

  4. 4. Organisering av turism på destinationerna Dalarö och Utö : En studie om turismaktörerna på Dalarö och Utö samt jämförelse med Gamla Stan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sanna Hasanagic; Pronpimol Khumkhong; [2019]
    Nyckelord :Destination development; organization; marketing; tourism organisation; Destinationsutveckling; organisering; marknadsföring; turismaktör;

    Sammanfattning : Purpose: The study is based on analyzing how different organizations organize and market tourism in the Haninge archipelago. The study compares the organizations on Utö and Dalarö with a tourism organization in Gamla Stan, to see if there are any similarities and differences in the strategic planning process. LÄS MER

  5. 5. Relationskommunikation över landsgränserna : - En studie om relation, kommunikation och strategi i ett litet samhälle med en stor närvaro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Jakob Molund; Ida Järnkrok; [2019]
    Nyckelord :Relationship-building work; visitors; digitization process; social media; site marketing.;

    Sammanfattning : Research ProblemToday, the great focus is on the organization’s place on different digital platforms as well as in the more traditional print world. A lot of research has been done on the factors that are included into an organization’s success; product quality, pricing, visitor satisfaction and availability, to name a few. LÄS MER