Sökning: "destination marketing organizations"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden destination marketing organizations.

  1. 1. Tourism Marketing Management and Competitiveness A Case Study in Öland & Gotland

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sara Benmakhlouf; Rodrigo Fajardo; [2023]
    Nyckelord :Small island destinations; competitiveness; cultural tourism; relationship marketing; seasonality; market segmentation;

    Sammanfattning : The drastic growth in the tourism industry is continuously raising questions for destinations regarding competitiveness in today's global market share. For small island destinations, destination management in the terms of marketing is a crucial factor that defines the competitiveness and success of smaller islands in order to remain competitive and economically benefit in the fast growing tourism industry. LÄS MER

  2. 2. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  3. 3. Vilka roller och intentioner har era invånare? : En studie om platsambassadörskap online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mia Nilsson; Emelie Hansson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Place branding; ambassadorship; place brand ambassador; social media; resident; brand ambassador behavior; user-generated content.; Platsvarumärke; ambassadörskap; platsvarumärkesambassadör; sociala medier; invånare; brand ambassador behavior; user-generated content.;

    Sammanfattning : Forskning visar att platsmarknadsföring som strategi används alltmer frekvent. Städer och platser uppfattas inte längre som konstanta utan befinner sig i en ständig utvecklingsprocess och behöver hanteras därefter. LÄS MER

  4. 4. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Hansfeldt; Rasmus Klasson; Juliette Maussier; [2022]
    Nyckelord :Storytelling; Destination Marketing Organizations; DMO; Communication films; The Hero’s Journey; Marketing; Destination developmen; Storytelling; Destinationsorganisationer; DMO; kommunikationsfilm; The Hero’s Journey; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER

  5. 5. Cyprus: a divided country : How it is perceived/reasoned by Swedish tourists

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Fotini Andersson; [2022]
    Nyckelord :Political instability; conflict-zones; cross-boarding; motivations; demotivation; risk; perceived image; projected image; 3S model;

    Sammanfattning : Political instability and conflicts has had a huge impact on a country’s tourism development and can cause long-term effects on the tourism industry. Since the tourism industry contributes to a large part of the country's economy, after crisis management strategies are important to implement and tourism organizations' marketing of the destination. LÄS MER