Sökning: "destination profil"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden destination profil.

  1. 1. "I wish I was quarantined here" : En netnografi över Visit Swedens aktivitet under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Melanie Herrlin Nilsson; Matilda Sjölin Skog; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Visit Sweden; kommunikation; COVID-19; relationsbyggande; netnografi;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet destinationsaktivitet på sociala medier genom en fallstudie av Visit Swedens Instagramkonto under COVID-19. Studien syftar till att undersöka hur kommunikationen mellan en destinationsorganisation och användare på Instagram sker under kris. LÄS MER

  2. 2. Ett världsarvs påverkan på bilden av en destination : En fallstudie av världsarvet Örlogsstaden Karlskrona

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rebecca Lundin; [2018]
    Nyckelord :Karlskrona; världsarv; platsmarknadsföring; destinationsvarumärke; profil; identitet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Turismvetenskap III 15 hp, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, hösten 2017. Författare: Rebecca Lundin Titel: Ett världsarvs påverkan på bilden av en destination - En fallstudie av världsarvet Örlogsstaden Karlskrona Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och beskriva hur, ett världsarv påverkar den förmedlade och uppfattade bilden av en destination. LÄS MER

  3. 3. Turismens inverkan på inflyttning till en ort : En studie av orten Kisa, Kinda kommun

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Anna Kjellberg; [2013]
    Nyckelord :Turism; turistattraktion; platsmarknadsföring; destination; hållbar turismutveckling; säsongsvariationer;

    Sammanfattning : Today, the tourism sector is the fastest growing industry in the world and also includes one of the foremost for instance in the number of work and added tax. The sector entails a lot of positive factors but also negative consequences, such as overexploitation and wear on natural areas. LÄS MER

  4. 4. Vägen till beslut : Vad organisationer vill ha vid konferensköp

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Evelina Bertilsson; Linda Johansson; Elin Järnström; [2011]
    Nyckelord :Decision; decision criteria; conference; organizational decision-making process; organizational memory; Beslut; beslutskriterier; konferens; organisatorisk beslutsprocess; organisatoriskt minne;

    Sammanfattning : Inledning:Dagligen möts organisationer av situationer där de måste ta beslut. Frågan är vad som egentligen avgör vilket alternativ organisationen väljer, vilka beslutskriterier används? Ju bättre insikt den säljande organisationen har om den köpande organisationens beslutsprocess och beslutskriterier, desto bättre kan de påverka inköpsbeslutet. LÄS MER

  5. 5. "Det är ingen dans på rosor" - En uppsats om vilka förutsättningar som krävs för att en turistorganisation ska kunna arbeta med en profil

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Friberg; Alexandra Klimek; Frida Sternvad; [2007]
    Nyckelord :samarbete; privat och offentlig sektor; profil; turistorganisationer; destinationsutveckling; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Det inte är helt problemfritt att samarbeta ifrågasätter vi hur samarbeten ska kunna enas kring vad och hur de olika aktörerna vill att destinationens profil ska förmedlas, då aktörerna har olika utgångspunkter. Vi menar att aktörernas olika utgångspunkter kan göra det svårt att bli eniga i hur profilen ska förmedlas vilket kan bli problematiskt om arbetet med en profil ska lyckas. LÄS MER